Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mayıs '18

 
Kategori
İlk Yardım
 

İlk Yardım Bilgisi Sağlıklı Toplumun Habercisi

İlk Yardım Bilgisi Sağlıklı Toplumun Habercisi
 

İlk Yardım Hayat Kurtarır


İlk Yardım Nedir?
Sürekli eğitim alınması gerektiğinden bahsedilen, çoğu zaman şirkette zorunlu tutulduğu için belge alınan, başımıza bir şey gelmeden önemi anlaşılmayan İlk Yardım; aslında Hayat Kurtarıcı olması nedenli çok önemlidir.

Ben nasıl hayat kurtarabilirim? Ben nasıl cesaret ederim, ben nasıl dokunurum, ya başıma kanuni bir iş açılırsa, ya yanlış yaparsam ve buna benzer bir dolu soru belirir kafamızda..

Bir olayla karşılaştığımızda ya da bahsi geçtiğinde hepimizin verdiği tepkiler aşağı yukarı aynıdır: dokunmak istememe, yanlış yaparım korkusu, üzerime suç kalırsa endişesi, meraklı bekleyiş, yanlış bir dolu uygulama yapılırken 112 gelsin diye edilen dualar ve şans eseri kurtulan yaralılar..

Olay yerindeysek bırakıp gidemeyiz, doğrusunu bilmediğimiz için yanlış yapana da dur diyemeyiz, özetle çaresizlik hissederiz..

İşte tam da bu anda akıllarımıza yüzleşmek istemediğimiz ihtimaller gelir; Yerde yatan ben olsaydım! En yakınlarımdan birinin başına bu olay gelseydi! Burada yalnız başıma kalsaydım! Evimde iş yerimde bu olayla karşılaşsaydım!

Acil durumlarda en doğru adımları en kısa zamanda yapabilmek ve tüm bu süreçlerde yapılması gereken aşamaları bilmek için İlk Yardım Eğitimi alınması çok önemlidir. İlk Yardım eğitimi doğru olanı yapmak kadar yanlış yapılana engel olabilmek adına da çok önemli ve hayat kurtarıcıdır.

Peki, olay yerinde doğru yapılması gerekenler nelerdir?
Her karşılaşılan durumda Koruma - Bildirme - Kurtarma basamaklarını takip etmek bizi çözüme ulaştıracaktır.

Koruma basamağında güvenli bir çevrenin oluşturulmasından bahsederiz ki; ilk yardımda en öncelikli maddedir güvenlik. Birey olarak güvende ve hayatta olduğumuz sürece bir başkasına yardım edebiliriz. Ortamda güvenlik kontrollerinin alınması, risklerin ortadan kaldırılması süreci tamamlandıktan sonra kişiye seslenerek ya da omuzuna dokunarak bilinç kontrolü sağlanmalı; kişi seslendiğimizde ve/veya omuzuna dokunduğumuzda tepki vermiyorsa bilinci kapalı olarak değerlendirilmeli ve derhal diğer aşama olan Bildirme sürecine geçilmelidir.

Bildirme süreci 112 veya tercih ettiğimiz bir ambulans numarasını arayarak yardım çağırma aşamasıdır. En az güvenlik kadar önemli olan bu aşama da, hızlı bir şekilde ve doğru uygulanmalıdır. Çünkü sizin aramanızla profesyonel ekip yardım için yola çıkacak, en yakın alandan gelerek hasta/yaralı kişiye ulaşacaktır.

Peki doğru uygulama nedir? 112 nasıl aranmalıdır?
112 ararken kısa net anlaşılır ifadeler kullanılmalı, olay yerinin adresi, etkilenen kişi sayısı, etkilenen kişilerin durumlarının ciddiyeti belirtilmelidir. İletişim bilgileri paylaşılmaktan sakınılmamalı, tüm bilgilerin aktarıldığından ve karşı tarafın aldığından emin olmadan telefon kapatılmamalı, geri aranma ihtimaline karşın telefon meşgul edilmemelidir. Son olarak da ambulans gelene dek olay yeri terk edilmemelidir.

Şu ana kadar yapılanları gözden geçirmek gerekirse; aşamalardan ilk ikisini yapabilmek bile hasta/yaralı için büyük bir destek olacaktır. Hasta/yaralı kişi güvenli bir ortamda ambulansın gelmesini beklerken, siz de kişiye hiç dokunmadan risk almadan hayat kurtarıcı birçok faaliyet yapmış olacaksınız.

Ambulansı beklerken, hasta/yaralı kişiye yapacağınız müdahaleler ise kurtarma basamağı oluyor ki, işte bu basamakta ilk yardım sertifikasına sahip olmanız ve ilk yardımcı iken müdahale etmeniz gerekmektedir.

Kendiniz, yakın çevreniz ve sosyal sorumluluk kapsamında toplumda yaşayan tüm bireylere acil durumlarda veya kaza anında yardım edebilmek ya da yardım çağırabilmek için İlk Yardım Bilgisi çok önemlidir.

Çünkü; İlk Yardım hayat Kurtarır!


Uzman Halk Sağlığı Hemşiresi
İlk Yardım Eğitmeni Ayşe Şengel

www.aysesengel.com/



 

 
Toplam blog
: 29
: 115
Kayıt tarihi
: 08.05.18
 
 

1980 İzmir doğumlu Ayşe Şengel, Lisans öğrenimini İstanbul Ün. FN Hemşirelik Bölümü'nde tamamlaya..