Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mart '14

 
Kategori
Güncel
 

İlker Başbuğ'u kimin tutuklattığını Ali Fuat Yılmazer açıkladı!

İlker Başbuğ'u kimin tutuklattığını Ali Fuat Yılmazer açıkladı!
 

Eski yandaş, yeni muhalif kanal Bugün Televizyonuna fazla izlemem, kanallar arasında dolaşırken, ilgimi çeken bir röportajın başlamak üzere olduğu anons edilince, neymiş bir bakayım dedi.

Özellikle röportaj verenin Eski Emniyet Şube Müdürü ve Müdür yardımcısı Ali Fuat Yılmazer olduğunu duyunca, not aldığım defteri ve kalemi yanıma alıp, hemen koltuğa kuruldum.

Söyleşi başlar başlamaz, bildiğimiz konular olmasına rağmen irkildim. Emekli İstanbul İstihbarat Şube Müdürü Ali Fuat Yılmazer, Türkiye'nin yakın dönemine damga vuran davalarla ilgili çok konuşulacak açıklamalarda bulundu.

Bugün TV'de Tarık Toros'un sorularını cevaplandıran Ali Fuat Yılmazer, "Ergenekon'un tüm safhalarını operasyon öncesi Başbakan ile görüştüm, bilgi verdim. Hep destekleyici oldu." dedi ve İlker Başbuğ'un tutuklanma talebinin de Erdoğan tarafından verildiğini belirtti...

İşte Ali Fuat Yılmazer'in açıklamalarından satır başları şöyle:

- İlker Başbuğ'un tutuklanmasını Başbakan istedi. Ergenekon ve KCK soruşturmasının her safhasında Başbakan'ın bilgisi vardı. Tutuklamalar onun bilgisi dâhilinde yapıldı

- Ergenekon'un tüm safhalarını operasyon öncesi Başbakan ile görüştüm, bilgi verdim. Hep destekleyici oldu.

- Oda TV soruşturması Başbakan'ın talimatı üzerine başlatıldı.

- Ergenekon'un bütün safhalarını en ince ayrıntılarına kadar Başbakan'a bildirdim.

- İlker Başbuğ dosyası Başbakan'a her seferinde arz edildi. Adalet Bakanı ve Başsavcı vekili ile Başbakan görüştü. Başbakan tutuklansın talimatı verdi.

- Başbakan'dan perspektif almadan hiç bir KCK operasyonu yapılmadı. Operasyonun tüm bilgilerini Başbakan'a aktardım, talimatını uyguladım.

- KCK soruşturmasında suça karışmış MİT'çileri yakaladık. Başbakan'a da bilgi verdim. MİT bilgi vermiyordu.

- 25 canlı bombayı İstanbul sokaklarında yakaladık. Şiddet eylemleri yapanların MİT ile ilişkisine rastladım. MİT biliyor ama bize bilgi vermiyor.

- 7 Şubat'a gelene kadar, KCK operasyonlarından Başbakan'ın bilgisi ve talimatı vardı. Biz bu talimatları uyguladık.

- Başbakan'dan gelen talimatlar oldu. Ama benim ne yapıp yapmadığım o dosyalarda var. Emredersiniz efendimci olmadım.

- Görev yaptığı dönemde 2007-2011 döneminde bir tane bile kanunsuz dinleme yoktur. En belirgin olanı, en tartışılanı Hanefi Avcı'dır. 7 suç duyurusu kovuşturmaya yer olmadığı gerekçesiyle kapanmıştır. Kitabında yazıyor bunları.

- Kaybolan cihazlar diye bir şey yok. O havadan dinleme cihazlar. Öyle bir cihaz ki, kendi baz fonksiyonu var. TİB'e müracaat etmeden, GSM firmaları ile işbirliği yapmadan dinleme yapabildiğiniz cihazlardır.

- Emniyette var şimdi kaybolmuş diyorlar. Ben kullanmadım, görmedim. Benim dönemimde öyle bir şey kullanılmadı. Benim dönemimde olmayan bir cihaz kaybolamaz.  Bu cihazlardan sorumlu şubeler var. Yok olamaz, varsa böyle bir şeyler bulunur. Bundan sorumlu birimler var. Şu anda MİT ve Jandarma'da bu cihazlar vardır.

- Nedim Şener'in Kırmızı Cuma kitabı çok açık bir şekilde Hrant Dink cinayetini karartma çabasıdır. Ailesi ve avukatı bilmelidir.

- Hrant Dink'in en önemli tehdit kaynağı Veli Küçük'tü.

- Ergenekon operasyonundan sonra azınlıklara yönelik tehditler kesildi.

-7 Şubat cemaat işi değildir, bu tamamen bir karartmadır. Ben bu işin göbeğindeydim. Kimse milleti kandırmasın! Hedef Başbakan değildi, hedef Hakan Fidan değildi.

-Şike sürecinin tüm safhalarından Başbakan'ın haberi vardı. Önüne dosya konuldu. (Aziz Yıldırım'ın 1 numaralı zanlı olduğunu da biliyor muydu sorusuna) dosya önüne konuldu diyorum lafın tamamını bana dedirtmeyin. Cemaat iddiasına Aziz Yıldırım nasıl inandı, nasıl inandırıldı anlayamıyorum.

Bu itirafları dinleyince, yapılan kanunsuzlukların nasıl birlikte organize edildiğini bir kere daha anladım. Bunca hukuksuzluk yapılırken, birlikte yürüyenler, 17 Aralık Operasyonundan önce ve sonra niye birbirlerine düştüklerini anlamak pek de zor değil!

Paranın olduğu yerde her zaman anlaşamazlık vardır. Son günlerde yaşananlar bunu açıkça gösteriyor.

 
Toplam blog
: 3842
: 3093
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..