Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Haziran '11

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
554
 

İlköğretim kurumları standartları

İlköğretim kurumları standartları
 

İletişim teknolojisinin hızla geliştiği günümüzde bilgiye ulaşmak kolay. Bu açıdan düşünüldüğünde içinde yaşadığımız zaman bilgi çağı. 

Dünyada o kadar öğrenilmesi gereken bilgi var ki, bunların hepsini almaya insan ömrü ve kapasitesi yetmiyor. Bu nedenden dolayı insan, konulara ve branşlara göre seçim yaparak kendine göre yol yöntem belirliyor. 

Ülkelerin geliştirdikleri ve uygulamaya koydukları eğitim politikaları önemli. 

Çocuğun yetenek ve becerisinin çok erken yaşlarda keşfedilip, hayat içindeki uzun yola yönlendirilmesi gerekiyor. 

Eğitimin en önemli unsuru çevre. Aile ve okul bu unsurun en başında. Çocuğun ve dolayısı ile bir ülkenin geleceği çevre unsurlarının kapasitesine ve bunların iyi çalışıp çalışmadıklarına bağlı. 

Milli Eğitim Bakanlığınca hazırlanan ve uygulanmasına başlanacak İlköğretim Kurumları Standartları adı altında yüz sayfadan geniş açıklama, iyi niyetle, mevcut bilgi ve uygulamalardan yola çıkılarak hazırlanmış bir çalışma. İçinde yeni bir şey yok. Bilinen uygulamaların şemalaştırılıp listelenerek ana başlıklarla sınıflara ayrılması olarak tanımlanabilir. Çocuk, veli, okul, öğretmen ve okul yönetimi ilişkileri. Bunların eğitim sürecine etkin katılımları, fikir ve düşüncelerinden eğitim öğretim süreci içinde yararlanma, çalışmaların veya yapılacakların planlanması, girdi ve çıktı ilişkisi, üretim maliyet gibi daha çok iktisat terimleri, çocuk veli ve çevresinden alınan kuru ve doğruluğu tartışılır bilgilerin listelenmesi, çocuk velisinin ekonomik ve sosyal durumunun anketlerle belirlenmesi. Herhangi bir kurumda olması gerekli ideal çalışma planları. Çalışma girdi ve çıktıları ile birlikte kağıt üzerinde veriler. 

İlköğretim Kurumları Standartları eğitim açısından ele alındığında ülkemizde uzun süredir uygulanan ve halen uygulanmakta olan yöntemlerin şemalar halinde verilmesini sağlıyor. Olması gereken veya arzulanan ideal standartlar. 

İlköğretim Kurumları Standartları uygulaması her ne kadar çevre unsurları tarafından kurumun kontrol ve denetimi olarak sayılmasa da anketlerde veli, öğrenci ve öğretmenlere sorulan soruların niteliği-içeriği öz denetim veya oto kontrol izlenimi veriyor. Metin içinde standartla birlikte belirtilen öz değerlendirme, öz denetim yerini tutuyor. 

İlköğretim Kurumları Standartları kırtasiye işini ve zaman kaybını artırıyor. Hazır şablonlar, renkli şemalar, internet ortamından elde edilen çıktılar, teknolojinin katkısı olarak sunulmuş oluyor. Oysa her işte olduğu gibi eğitimde de en önemli husus öz ve uygulama. 

Geçmiş uygulamalarda olduğu şekilde, İlköğretim Kurumları Standartlarının eğitime katkısını zaman gösterecek. Hüseyin Seyfi 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 499
Toplam yorum
: 466
Toplam mesaj
: 149
Ort. okunma sayısı
: 1470
Kayıt tarihi
: 12.08.07
 
 

Öğretmen Okulunu ve İktisat Fakültesi Kamu yönetimi bölümünü bitirdim, eğitimciyim, İyi derecede ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster