Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Eylül '08

 
Kategori
Eğitim
 

İlköğretim müfettişleri ders yılına moralsiz başlıyor!

İlköğretim müfettişleri ders yılına moralsiz başlıyor!
 

ilköğretim müfettişi, devletin gerçek temsilcisi.


İLKÖĞRETİM MÜFETTİŞLERİ DERS YILINA MORALSİZ BAŞLADI

8 Eylül Pazartesi günü yeni ders yılı başladı. Onbinlerce kurumun teftişinden, yüzbinlerce öğretmen ve yöneticinin hem işbaşında yetiştirilmesinden hem de denetlenmesinden sorumlu olan eğitim sistemimizin mihenk taşları ilköğretim müfettişlerimiz ders yılına mutsuz ve moralsiz başladılar.

657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nda kariyer meslek grubu içinde diğer müfettişlerle birlikte yer alan ilköğretim müfettişleri, Kanunun verdiği bu eşitliğe rağmen diğer kamu kurumlarının müfettişlerinden hem özlük hem de statü açısından çok geride bırakılmışlardır. Diğer bakanlıklarda görevli müfettişler genel idare hizmetleri sınıfında yer alırken ilköğretim müfettişleri bu sınıfa alınmamış, diğer müfettişlere temsil tazminatı ödenirken ilköğretim müfettişlerine ödenmemiş, diğer müfettişlerin ek göstergeleri 3600 iken ilköğretim müfettişlerinin ki 3000’ de bırakılmıştır. Bu adaletsizlik listesi uzayıp gitmektedir…

Oysa ülkemizde ilköğretim müfettişi olmak için iki üniversite bitirme şartı getirilmiştir. Diğer bakanlık müfettişleri tek üniversite bitirerek müfettiş olmaktayken İlköğretim müfettişleri bir üniversite bitirip öğretmen olmuş, en az üç yıl iyi derecede öğretmenlik yaptıktan sonra ikinci üniversitede Eğitim Yöneticiliği ve Deneticiliği bölümlerini bitirerek müfettiş olmuşlardır. Bu uygulama yıllarca devam etmiştir. Görüldüğü üzere ilköğretim müfettişi olmak diğer müfettişliklere göre daha zor ve meşakkatlidir. Üstelik iş zorluğu açısından ilköğretim müfettişlerinin çalışma koşulları daha ağır, görev alanı daha geniştir.

Meslek olarak Ülkemizin en ücra köylerine kadar giderek devlet adına denetim yapan da sadece ilköğretim müfettişleridir. Ülkemizin her karışında devleti temsil eden ilköğretim müfettişlerine neden temsil tazminatı ödenmediğini anlamak mümkün değildir. Özellikle kırsal kesimde yaşayan milyonlarca vatandaşımız, devletin temsilcisi olarak sadece ilköğretim müfettişleriyle karşılaşmaktadırlar. Bu bağlamda temsil tazminatı verilmesi gereken ilk grup ilköğretim müfettişleri olmalıyken tam tersine kapsam dışı bırakılmışlardır.

İlköğretim müfettişleri, kariyer meslek grubunda birlikte anıldıkları ve kanun önünde eşit oldukları diğer kurum müfettişleriyle eşit haklara sahip olmalıdırlar. Farklı düşünmek kanuna, akla ve vicdana aykırıdır.

Eğitim camiasının en nitelikli kurmaylarından oluşan yaklaşık 3000 kişilik güzide ilköğretim müfettişlerimiz son yıllarda hep göz ardı edilmişlerdir.

İlköğretim müfettişliği mesleği, İl Mili Eğitim Müdür Yardımcılığı, İlçe Milli Eğitim müdürlüğü ve Bakanlık merkez Şube Müdürlüğü ile denk görev sayılmakta iken denklikle ilgili madde yönetmelikten çıkarılmış, müfettişlerin statüsü aşağıya çekilmeye çalışılmıştır.

Görev tahsisli lojmanlarda oturma hakkı alınmıştır.

Görev alanlarında yer alan, Hizmet İçi Eğitim Merkezleri, Halk Eğitim Merkezleri, Öğretmenevleri, Öğrenci Yurtları, Kur’an Kursları vb. kurumlar görev alanından çıkartılarak görev alanı iyice daraltılmıştır.

Öğretmen ve yöneticilerin Sicil amiri olmalarına son verilmiştir.

Liselerde soruşturma yapılamayacağına dair genelge yayımlanmıştır.

Maaşlarında gerekli iyileştirme yapılmayan, denge tazminatı ve ek ödeme kapsamına da alınmayan ilköğretim müfettişleri denetledikleri öğretmen ve yöneticilerden daha düşük maaş alır hale gelmişlerdir.

Sayın Bakan, iki yıl üst üste öğretmenler gününde “sizi müfettişlerden kurtardım, sicil amirliklerini aldım, teftişe kolaylık getirdim” şeklinde açıklamalar yapmıştır. Bu 50 yıl öncesinden kalmış bir bakış açısıdır. Artık ilköğretim müfettişleri birer eğitim lideri olduğu görülmelidir. İçimizde İlahiyat kökenli veya İmam Hatip Lisesi kökenli birçok müfettiş olmasına rağmen sayın Bakan, “bunlar elif-ba’yı bile bilmezler” diye açıklama yaparak mesleğimizi rencide etmiştir. Oysa ilköğretim müfettişlerinin katkılarıyla imamlar rahle eğitimini bırakmış, birer öğretmen haline dönüşmüşlerdir.

700.000 öğretmen içinden sınavla seçilen, milli eğitim camiasının en nitelikli grubu olan ilköğretim müfettişleri ülkemize hizmet etme sevdasındadırlar. İki üniversite bitirmiş birçoğu yüksek lisans yapmış, iyi birer eğitim lideri olan İlköğretim müfettişlerine devletin sahip çıkması gereklidir. İlköğretim müfettişlerine, aldıkları eğitime, iş zorluğuna ve kanuni haklarına uygun olarak diğer bakanlık müfettişleriyle eşit haklar verilmelidir.

 
Toplam blog
: 46
: 1313
Kayıt tarihi
: 31.03.08
 
 

Maarif Müfettişi. 1989 Uludağ Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği, 1996 İnönü Üiversitesi Eğitim Yöneti..