Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Eylül '08

 
Kategori
Eğitim
 

İlköğretim Müfettişleri

İlköğretim Müfettişleri
 

Eğitimin ifade ettiği anlam çok geniştir. İnsan eğitimi “beşikten mezara kadar” giden ömür boyu devam eden bir süreci kapsar.

Ülkemizde temel eğitim süresi sekiz yıl olup, son yıllarda ana sınıflarının yaygınlaştırılması ile dokuz yıla çıkmış sayılır.

İlköğretim Kurumlarında verilen temel eğitimin bireyin yetişmesi açısından son derece yaşamsal önemi vardır.

Çocukta temel becerilerinin geliştirildiği, yeteneklerinin ortaya çıkarıldığı, davranış ve alışkanlıklarının şekillendiği, sorumluluk duygusunun verildiği, birey ve bir toplum üyesi olduğunun bilincine vardırıldığı, duygularının yönlendirildiği yaşam basamağı denilebilir İlköğretim için.

Birey ve toplum geleceği açısından son derece önemli olan temel eğitimin amaçlarına uygun verilmesi gerekir.

Aile çevre ilgi ve etkisinin eğitimdeki çok büyük rolünü vurgulayarak işin okul içindeki boyutuna bakmak yerinde olacaktır.

Öğretmen, okulda verilen eğitimin baş sorumlusudur.Bu açıdan öğretmenin mesleki nitelik ve kişisel özellikleri eğitimin temel taşlarından biridir.

İlköğretim Müfettişlerinin eğitime doğrudan etkileri olmasa da, inceleme ve soruşturma görevlerinin yanında, sistemin plan ve programa uygun yürümesi için yerine getirdikleri bir görevleri daha vardır. Merkezdeki değişiklikleri, yenilikleri okullara, öğretmenlere taşırlar. Öğretim yılı içinde, “amaçlara” ulaşılıp ulaşılmadığını denetlerler.

İlköğretim Müfettişlerine yukarıdaki açıklama içinde kalınarak şöyle bir bakıldığında eğitim içinde pek yerlerinin olmadığı sanılır. Oysa, öğretmen müfettiş ilişkisi müfettişin eğitim içindeki önemi ortaya koyar.

İlköğretim Müfettişlerinin öğretim yılı içinde, okulları en fazla iki kez, birer ikişer saatlik ziyaretleri ne kadar yararlı ve verimli olabilir? Bu, bir bakıma ilköğretim müfettişinin meslek ve hayattaki donanım, birikim gücüne bağlıdır.

Önyargılı, taraflı yaklaşan İlköğretim Müfettişinin eğitim içindeki durum ve yeri tartışmalıdır.

Samimi, açık fikirli, çağdaş, yeniliğe açık ve örnek kişilik sahibi Bir ilköğretim Müfettişi rehberlikte güven verir.

Seminer ve toplantılarda katılımcıların görüşlerine değer veren, tartışma ortamı yaratabilen bir yönetici, her zaman için saygı uyandırır.

Kütüphane ve kitaplarla dost olan İlköğretim Müfettişi eğitim faaliyetine getireceği yorumlarıyla katkıda bulunabilir.

Mesleğe yeni başlamış öğretmenler için, İlköğretim Müfettişlerinin özendirici ve teşvik edici olmaları, genç öğretmenlerin araştırma , geliştirme isteklerini artırır.

“Savulun Müfettişler geliyor” imajı artık gerilerde kalmıştır. Saygılı, sevecen, yol gösterici, bilgilerini iyi aktarabilen, alçak gönüllü ve yerine göre esnek davranabilen, tutarlı bir müfettiş mesleğinde başarılı olabilecektir.

 
Toplam blog
: 498
: 1546
Kayıt tarihi
: 12.08.07
 
 

Öğretmen Okulunu ve İktisat Fakültesi Kamu yönetimi bölümünü bitirdim, eğitimciyim, İyi derecede ..