Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Kasım '08

 
Kategori
Eğitim
 

İlköğretime ''tuvalet eğitimi'' dersi konulsun

İlköğretime ''tuvalet eğitimi'' dersi konulsun
 

“İlköğretime ‘tuvalet eğitimi’ dersi konulsun” diye yazdım ve gönderdim Internet’te yazışırken. Hemen gelen yanıt şöyleydi: “Önce ilköğretimlerde tuvaletlerin kullanılabilir hale gelmesi lazım ki sıra eğitimine gelsin”

Son zamanlarda birkaç kişiden aynı yakınmayı duydum, okullardaki kızlarının gün boyunca tuvalete girmeden eve döndüklerini söylüyorlardı. Çok pis durumdaki tuvaletlere girmeyi içleri kaldırmıyormuş.

Birçok açıdan geri kalmış ülkemizdeki en büyük sorunlardan biri, insanlarımızın tuvalet temizliği konusunda yeteri kadar özenli olmamalarıdır. Bunun çözümü için üç yol vardır:

1. Eğitim
2. Yatırım
3. Hizmet

Bu üçünün de birarada olması gerekir. Çocukluk yaşlarında çocuklar tuvalet temizliği konusunda bilinçlendirilmelidir. Bunun eğitimin bir parçası olması gerekir. Ortak kullanımdaki tuvaletlerin temiz tutulmasının ve temizlenmesinin kolay olacağı şekilde tasarlanıp yapılması çok önemlidir. Ortak kullanımdaki tuvaletlerin çok sık ve iyi temizlenmesi gerekir.

Ortak kullanılan tuvaletlerin en yaygın olduğu yerler okullardır.

1. Okullarda ana sınıfından başlayarak, öğrencilere tuvalet temizliği konusunda hiç yitirmeyecekleri şekilde alışkanlıklar verilmelidir. Bu konuda okul ve aile işbirliği yapmalıdır.
2. Okullardaki tuvaletlerden hijyen kurallarına uymayanların tümü yıkılarak yenileri yapılmalıdır.
3. Okul tuvaletleri her ders arasında mutlaka temizlenmelidir. Bunun için gerekli sayıda personel Milli Eğitim Bakanlığı tarafından sağlanmalıdır. Milli Eğitim Bakanı okullarda temizlik için yeterli sayıda hizmetli için kadroları bulmakta zorlanıyorsa bakanlığın kapısına kilit vurup gitsin.

Okulların tuvaletini bulmak için üzerinde “Tuvalet >” yazan okları izlemeliyiz. Oysa şimdi birçok okulda tuvaletler ancak kötü kokuya doğru giderek bulunabiliyor.

Ankara, 15 Kasım 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..