Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mayıs '07

 
Kategori
İzmir
 

İlle de İzmir!

İlle de İzmir!
 

Olmuyor İzmir.. Yapamıyorum İzmir.. İsyanım var zaman zaman "İzmir'i istiyorum" diye haykırıyorum. Peki neden?? İzmir hayattır, yaşamaktır ve yaşadığını anlamaktır.. İzmir saflıktır, temizliktir, sadeliktir.. İzmir insan demektir, gerçek insanı tanıdığın, gerçek dostluğu yakaladığın şehirdir İzmir.. İzmir yaşanılacak şehirdir, kaçamak yapacağın şehirdir, her yıl en azından bir kere ziyaret etmen gereken şehirdir.. Bir kere soludun mu havasını vazgeçilmezin olur İzmir.. İzmirin değerini İzmirde yaşarken anlarsın hele bir de uzaksan il sınırına o zaman cehennem sanarsın yaşadığın yeri bu yaşadığın yer istanbul bile olsa.. Kıyaslanamaz, kıyaslanmaz İzmir hiçbir yerle.. Gece korkmadan yürürsün evine, korkusuzca dolaşırsın sokaklarda, varsın bilmediğin bir otobüse bin bıraksın seni en ücra yerine İzmir'in hatta cebinde beş kuruşun bile olmasın korkmaz İzmirli çünkü tanır insanını tanır karış karış toprağını.. Solun kalesi İzmir, gavur İzmir.. ben de gavurum gavur İzmirimle.. İzmirliyim gittiğim her yerde.. aşk gibi birşeysin sen İzmir ayrıldığında acısını kalbinde yaşarsın geçici bir ayrılıkta olsa yıkar İzmirliyi İzmirinden ayrı yaşamak.. Biriciksin, değişilmezsin, vazgeçilmezsin sen izmir..

Ah İzmir ahhh.... Farklı olduğun gibi herşeyden özleminde farklı..Yakıyor insanı senin bu özlemin be İzmir.. Herşeyini özletiyorsun sanki senden ayrılana ceza vermek ister gibi.. Bir Alsancağın bir Karşıyakan onları geçtim bir midye dolman bir boyozun bir gevreğin bile sebep seni özlemek için.. Denizsiz memleket olmaz İzmir gibi diyar olmaz diyebiliyorum İzmir'i bilmeyenlere sadece çünkü anlatmak zor seni, heryerinin herşeyinin ayrı bir tadı var.. İzmirim güzel şehrim benim özledim seni..

Babama söyledim "sizden çok izmiri özlüyorum" diye alınmadı, alınmaz çünkü bilir kendide İzmir'in güzelliğini, kendide özler ayrılamaz İzmirden, gidemez memleketine Karaman'a, gitsede döner iki gün sonra dayanamaz:)Anladım ki ailecek fanatiğiyiz biz izmirin.. (Genlere şifrelenmiş İzmir)

Arayı açtım, uzun bir süredir yazamıyorum, sınavlarım vardı sağolsun bir başladılar bitmek bilmediler. İnanır mısınız hala devam ediyorlar ama ben bir fırsatını buldum ve kaçtım izmirime, kucaklaştım onunla doya doya.. Ama yeter mi İzmirliye üç beş günlük kaçamaklar? yetmez elbette.. Az kaldı, sıkacağım dişimi az biraz daha ve üç aylık kucaklaşmayı bekleyeceğim, yetmeyecek onu da biliyorum ama yapacak birşey yok.. Annem demişti bana yaz izmiri diye ama ah ahhh anne sözü dinlemedim, niye dinlemedim ki ben?

 
Toplam blog
: 8
: 544
Kayıt tarihi
: 15.03.07
 
 

Her insanın hakkında söyleyecek çok şeyi vardır, bıraksan herkes sabaha kadar kendini anlatır ama bö..