Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Kasım '10

     
    Kategori
    Eğitim
     

    İllede eğitim değil, illede doğru eğitim.

    Biz birşeyleri yanlış yapıyoruz..

    ' İllede okusun çocuklar' diyerek işinde mutsuz, orta karar başarılı ve dolayısıyla orta karar gelirli üniversite mezunları ediniyoruz. Öğretmenler, aslında çocukluk ve eğitim dönemlerinde yapmakta mutlu olunacak ve dolayısıyla başarılı ve belkide daha iyi gelirlere sahip olacak kişi yetiştirebilir. Eğitim ve müfredat daha 3. sınıftan mesleki yönlendirme yapmalı. Çocukların Kazanımları, yetenekleri ve becerileri oluşturulmalı. Onlara Algılama seviyesine göre kendilerini ait hissedecekleri meslekler tanıtılmalı. Ancak; mevcut mevcut eğitim sistemi ile yapılmaya çalışılan, yani; iş olsun diye, yapılsın diye değil.

    - Bak çocuğum bu doktor. 'Doktor şunu şunu yapar, şundan bundan gelir' şeklinde değil tabiki. Bu sürede anne babalarda eğitilmeli. En tehlikelileri de okumuş hırslı ben olamadım çocuğum olsun hırsıyla yanıp tutuşan anne-babalar. Onlar bilhassa eğitime tabi tutulmalı.

    Unutmayalım; iş demek gelir demek, ya bunu mutlu ve huzurlu ortamda yaparız. ya da asla ihtiyacımız olmayan bir sürü şeye sahip olmak için. İlk durumda hayatta bir duruşumuz olur. Dolayısıyla mutlu, çevresi ile barışık ve ruh sağlığı yerinde bir kişilik geliştiririz. İkinci durum başarısızlık, huzursuzluk ve mutsuzluk getirir. İçindeki hazinenin keşfedilmesinii bekleyerek hayata tutunmaya çalışır; sürekli kendimizi kandırırız. Sonuç agresif, ruhsal olarak doygunluğa ulaşmamış, içsel mücadelelerini dışa vuran insanlar yetişir.

    Tabiki bunları yapacak doğru eğitimciler olmalı. Lütfen Eğitimciler olsun. Eğitim işini Eğitimcilere bırakın. Bugüne kadar gelmiş Milli Eğitim Bakanlarının Eğitim ve Çalışma geçmişine baktığımızda kaçı Eğitim Sektöründen geliyor? Avukatlık mühim bir iştir. Avukat olmak Eğitimi bileceği anlamına mı gelecek? Hangi Öğretmen bir doktorun bir mühendisin ya da Türkoloğun, Biyoloğun veya Kimyagerin işine kalkışmış? Eğitim sektörüne baktığımızda her meslek gurubundan eğitim sektöründe karşılaşmak mümkün... Şimdi hedef Türkiye'nin Hedefteki neslinin başarısını, iç huzurunu ve bunu sosyal çevredeki yerini tekrar değerlendirelim mi?

    İllede eğitim değil... İllede doğru eğitim...

     
    Toplam blog
    : 1
    : 523
    Kayıt tarihi
    : 22.11.10
     
     

    Ankara Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Orta Öğretim Fen ve Matematik anabilim dalı öğretmenliği..