Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '07

 
Kategori
Anılar
 

İlyas ağabeyin bana yaptığı sürpriz.

İlyas ağabeyin bana yaptığı sürpriz.
 

Gittim, gördüm ve geldim.

Ahmet Üstündağ siz nereye gitmiştiniz. Efendim, biz 30 kadar MB ailesinin bir fertleri olarak Eskişehir iline bağlı İnönü kasabasında bulunan Türk Hava Kurumunun kısa adıyla olan THK’nda Talip Bölükbaşı'nın hazırladı programa katıldık.

İlk önce Sevgili büyüğüm İlyas ağabeyimin benim için aldığı biletle başladı. 26 Ekim 2007 Cuma günü cep telefonumu arayan İlyas ağabeyim hazırlan sende geliyorsun biletini aldım demekle başladı her şey. O zamana kadar ben de gitme taraftarında değildim.

İzmir grubunu İlyas beyin dediği gibi terenle Eskişehir’e gideceğini biliyordum. Yapılan duyurularda hepimizin bir arada olması için bir vagonda yer bulunacaktı. Herhalde İlyas Bey de benim için de bir yer bulmuş olmalı ki diye düşündüm beni bunun için çağırıyordu.

Hemen Pelini aradım, gelip gelmediğini sordum. Gelemiyorum dedi. Bana İnönü toplantına gel gel diye yalvaran o değil miydi? Meğerse şirketin de yabancı misafirler varmış. Ne aksilikti onun için. Neler kaçırdı.

19.30’da Basmane de hazır ol ve oradan da servise binip trenin kalkacağı “Ulukent’e” gelirsin demişti İlyas bey. Gel çağrısını aldıktan sonra “İnönü’de ki toplantıya ben de geliyorum” başlıklı bir blog yazıp hazırlıklarına başladım. Kızlarımın okuldan 18.00 gibi çıktıklarından ben de anneleri ile birlikte 17.30 gibi yola çıktım. Okulda biraz oyalandıktan sonra İzmir Metrosuna ve oradan da Basmane’ye ulaştım. Serviler hazırdı ve ben bir tanesine binip Ulukent’e ulaştım. Karden treni duruyormuş. Binip binmemekte tereddüt ettim. İlyas Bey’i hemen aradım. O beni Basnane de zannediyormuş, “Yok” dedim. “Tren karşımda duruyor. Bineyim mi, binmeyim mi?” Hayır beni bekle. Meğerse bizim bineceğimiz tren 20.31’de kalkacak olan 9 Eylül Mavi treniymiş meğerse.

1 saat daha bekledim. Tren geldi. Arkadan da İlyas ağabey, Tijen ve arkadaşı Sibel hanım vardı. Toplam 4 kişi koltuklarımız yerleşip trenin kalkmasını bekledik..

Bir de aramıza Derya ismin de cici bir kız katıldı. Üniversite öğrencisi olduğu her halinden belliydi. Trenin yemekli vagonuna gittiğimizde onu da davet ettik. Davetimizi kırmayıp bizimle beraber geldi. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi İktisat Bölümünde okuyormuş. Ben de aynı fakültenin Astronomi ve Uzay Bölümün de okumuştum bir ara. O da üniversite deki bisiklet grubundaymış. Ben de bir bisiklet binen biri olarak elbette memnun oldum. Kendisi gibi yine Eskişehir’de İktisat bölümünde okuyan ablasının yanına Cumhuriyet bayramı nedeni ile gidiyormuş.

Saat 6.50 gibi tam zamanında tren rötar yapmadan Eskişehir’e vardık. Derya ile vedalaşıp Garaj’a ve oradan da İnönü’ye gitmek üzere Gardan çıktık. Ah tramvay. Modern bir şekilde düzenlenmiş bu araçlar buranın toplu taşımasını yapıyor herhalde.

(Devamı az sonra) http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=72668

 
Toplam blog
: 540
: 3176
Kayıt tarihi
: 02.01.07
 
 

Hiç bir motorlu araca binmeyi sevemedim. Daha doğrusu sevdiremediler. Onun yerine iki tekerlekli ..