Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '07

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

İmamlar kötü, rahipler iyi mi?

İmamlar kötü, rahipler iyi mi?
 

Televizyon hayatımızda bu kadar etken iken, daha önce dikkatinizi çektim mi bilmem, yayınlanan hemen hemen tüm yabancı film ve dizilerde, kilise ve rahip figürü işleniyor. Kiliseler sığınılacak bir mekan, rahipler ise babacan, sıcak kanlı, samimi, yardım sever, kısacası insanların güvenebileceği kişiler olarak yansıtılmakta.
Yerli film ve dizilerde ise, camii figürü zaten pek görülmüyor. İmamlar ise; üç kağıtçı, düzenbaz, cin fikirli, menfaatçi, para karşılığı muskalar ve büyüler yaparak insanları dolandıran, geri kafalı, tacizci, hatta tecavüzcü vb. şekillerde kötü insanlar olarak tanıtılmakta. Tüm yerli film ve diziler değil elbette ama genelinin bu figürü yansıttığını gözlemleyebiliriz.
Televizyon hayatımızda çok geniş bir kaplıyor. Diziler, filmler, programlar; özellikle akşam saatlerinde insanlar TV'ye adapte oluyor. Hal böyle olunca medya toplum üzerinde büyük bir etken haline geliyor. Gündemi medya belirliyor, siyasi yapıyı oluşturuyor, yönlendiriyor vs. vs...
Bu durum karşısında, ülkemizdeki din adamlarının neden bu kadar kötü insanlar olarak anlatıldığını çözemedim. Gerçekten imamlarımız bu kadar kötü mü? Değilse neden bu şekilde işleniyor? Rahipler ise hakikaten iyi insanlar mı ya da içlerinde kötü insanlar yok mu? Varsa yabancılar neden bu konuyu yansıtmıyor?
Buna benzer bir çok soru geliyor aklıma. Benim anlatmak istediğim, kilise ve rahipleri karalamak veya imamları göklere çıkartmak değil. Sonuçta rahipler ve imamlar, farklı dini temsil etselerde bir meslek icra ediyorlar. Her toplum da ve meslek dalında hem iyi, hem de kötü niyetli insanlar olabilir. Veya ülkemizde İslam dinini istismar eden insanların varlığını kimse inkar edemez. Fakat bunların varlığı, tüm İslam din adamlarını kötü yapamaz. Ya da bu şekilde yansıtılması hatalı bence.
Diğer yandan ülkemizde görev yapan imamların veya müftülük görevlilerinin bu durum karşısında neden tepkisiz kaldıklarına da anlam veremiyorum. Ülkemiz insanı artık bilinçli. Bugün bir film çıkıp hamamcıları yanlış tanıttığında, tüm Türkiye'de ki hamam çalışanları tepki gösterdi. Bahsettiğim tepki buna benzer bir tepki.
Sonuçta söylemek istediğimi sanırım anlatabildim. Ben de bir müslümanım ve din adamlarımızın sürekli kötü insanlar olarak anlatılmasından rahatsızlık duyuyorum. Mutlaka dizi ve filmler hayatın bir yansımasıdır. Kötüyü olduğu gibi iyi olanı da gösterirsek, toplumda yanlış kanı uyandırmayız. Örneğin "Kırık Kanatlar" isimli dizi filmde, kötü niyetli din adamları anlatıldığı gibi, iyi niyetli olanlar da tasvir edilmişti. Benim yapılmasını istediğim böyle bir örnek davranış.
Bu arada Yahudi yapımı filmler pek olmadığı için, Hahamlar hakkında fazla bir fikrim yok...
 
Toplam blog
: 109
: 1269
Kayıt tarihi
: 07.07.06
 
 

Yorum yapmaktan ve metin yazmaktan zevk alıyorum. Her insanın yorum yapması kişisel görüşlerini beli..