Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ocak '07

 
Kategori
Mizah
 

İmdaaat evleniyorum 2 (Two diye yazılır tu diye okunur)

İmdaaat evleniyorum 2 (Two diye yazılır tu diye okunur)
 

Dünyadaki bir çok örneği gibi türkiyede de bir evlilik ritüeli söz konusudur. Ki bahsi geçen ritüel in glin ve damat için çok ağır faturaları olmaktadır. Mesela yanlız kalmak gibi. Örn: Bendeniz yaklaşık 7 aydır eşimden başka bir memlekette yaşamak zorundayım.

Şimdi kısaca bu ritüele ve gerekliliklerine şöyle bir göz atalım;

-Bu arada ben eski hocalarımdan Prof. Dr. Bünyamin Duran gibi yazmaya başladım eeeeeeee...

Şimdi düğünün olmazsa olmazlarında ikisi bir gelin ve bir damattır ve bu kişiler olmazsa zaten düğünde olmaz dernekte.

Ve bu gelin damadın bir de kıyaferleri vardır. Biz halk arasında bunlara gelinlik ve damatlık diyoruz. (Başka yörelerde değişik isimleri olduğunuda duymuşluğum var şaka yapmıyorum valla var)

Şimdi bu gelinlik ve damatlığın model seçiminden dikilmesine kadar bir çok da meşekkatli bir iş olduğunu hatırlatmadan geçemeyeceğim. Bir çok çiftin sırf gelinlik modeli yüzünden ayrıldığını da siz hanımlara ve beylere hatırlatırım.

Dolayısıyla günün mana ehemmiyeti bu iki çuldan geçer.

Çul diyorum lakin bu bahsi geçen ciciler kısa bir süre giyilip gardrobun en çok yer kaplayan kıyafeti ünvanına kavuşurlar.

Sizde her elinize aldığınızda ya ben bu kıyafete neden bu kadar para verdim diye hayıflanır durursunuz.

Aslında bu kıyafetin kiralananları da vardır. Ama siz dul değilsinizdir canım ne olacak bu organizasyonu bir kere yaşayacaksınızdır ve başkasının gelinliğini giymek uğursuzluk getirir. Bence bu sözler bir geinlikçi tarafından fısıltı gazetesine verilmiş sözlerdir.

Neyse gelinlik ve damatlıktan çok daha önemli şeyler vardır.Z aten şimdi ne kadar hayal kurarsanız kurun hiç bir zaman gelinliğiniz hayal ettiğiniz gibi olmayacaktır. Bunu kabullenin ve işin zevkini çıkarın.

Eşim düğün esnasında çok eğlendiğimi görünce bak ne kadar eğleniyorsun sıkıntılara değdi değil mi dediğinde

- Tecavüz kaçınılmazsa ki kaçamadım zevk almaya bakacaksın demiştim.

Ne kadarda haklıymışım şimdi daha iyi anlıyorum.

Evettt gelelim diğer ayrıntılar. Düğün salonu ve nikah merasimi, kına gibi insanların eğleneceği sizin ise o koskoca etekle sadece bakacağınız merasimlere.

Yurt dışındaki merasimlere imrenmemek elde değil valla o dönem bir kez daha anladım. Çünkü ben o törenlerde kimseyle sohpet edemedim. Sadece bir hoş geldiniz o kadar hee bide güle güle dediğimizi hatırlıyorum onun dışında hatırladıklarım bissürü el.

El mi demeyin el elden üstündür.el öperken farkettim bunu yumuşağı var serti var kocaman olanı vaar.

Varoğlu var yani siz onları öperken ki öp öp nereye kadar. yaklaşık 450 kişilik bir nikah salonunda hepsini giderken 1 kez olsa 450 kişinin eli, 750 kişilik bir salonda gelince hoşgeldiniz öpücük sayısı yaklaşık 500 takı merasimi en az bir 200 kişi ve son olarak güle gülede hadi bir çoğunu kaçırdık desek nerden baksanız ;

Kısacası bu merasimlerin toplamında 1000 den fazla el öpersiniz.

Hadi öpücüğüde geçelim.

Bu merasimlerde sizin para verip kiraladığınız bütün müzisyenler vampir kesilir. Davulcusu zurnacısı hatta ourduğu yerden piyanist bile yetişir.

Haydeee damat beyin şerefine hop hop ...

Burdaki hop hop sizin giden paracıklarınızın sesidir.

Siz kimseye dönüp hooop kardeşim biz sana bunun için para ödemedik mi niye üstüne 1000 kişinin içinde hala para istiyorsun diyemezsiniz.

Bu arada her düğünde bir manyak vardır mutlaka.

Pistten inmez inse çenesi durmaz. Size karın ağrısı olur. Kazara bi de içkili bir düğünse alaaaah tutmayın milleti kavga gürültü üüüüü.

Siz bir taraftan takılarla borcu kapatabilecek miyim diye kolunuzdaki bilezikleri sayarken şunu farkedersiniz.

Değil o bilezikler sonraki aylarda alacağınız 3 yıllık maaşınız ipoteklidir bile rahat rahat harcayamazsınız.

Bir düğün bir cenaze çıkar o salondan heleki bizim gibi 2 ayrı yerde düğün yaparsanız artık bir yerden sonra kayış kopar gelin damat kendinizi BATSIN BU DÜNYA BİTSİN BU RÜYA diye başlayan bir melodinin içinde bile oynarken bulabilirsiniz.

Siz en iyisimi bu tantanaları yaşamamak için ;

Valla benim için düğün gereksiz bir şey onun yerine balayına giderim gibi savsatalarla kendinizi avutun ne bir ton para harcayın nede benim anlattıklarımı yaşayın.

Ama her düğünde gelinle damat mutlukluktan mı? yorgunluktan mı? bilmem bir birlerine su içirmeye çalışırken gözlerindeki o pırıltıyı gördükçe ah ya ben niye bunu yaşamadım demesinler.

Sevgiyle kalın.

H.A.

 
Toplam blog
: 50
: 3085
Kayıt tarihi
: 31.10.06
 
 

Merhaba hayatta herkesin söyleyeceği birkaç cümlesi vardır, ben de ‘söyleyeceklerim var’ adlı bir kö..