Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Eylül '08

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

İmece evim

İmece evim
 

İmece Evi dayanışma grubu


İnsan bir kez kendini doğanın kucağına bıraktımı, Toplumun dayattığı zamanla bir çöplüğe dönüşen düşüncelerle kendini bir süreliğine didikliyor. Sonunda doğa ananın kucağı, özüne dönmüş bedenleri sarıp sarmalıyor tüm incinmişliklerimizi, hayalkırıklıklarımızı yapıcı ilişkilere dönüştürüyor. 

Öze dönerken yeni farkındalığın ışığında, aldığından çok vermeyi deneyimlemek, yeni insanlar tanıyıp yüreklerine girmek ve yüreklerde yer etmek, senden önce orda yaşayan insanların kurduğu düşün parçası olmak. 

Yaz tatilimi, Assos 19 km, Arıklı Köyü 3 km, Çanakkale'ye 90 km. uzaklıkta'ki İmece evi'nde geçirdim. Kapısında İmecenin parçası olman için istemen yeterli yazıyordu. Köy yaşamın da neler yaşanıyorsa hepsini yaşadım. Hayvanlarla iletişimde bulunmak, bahçe sulamak, turşu, reçel yapmak, en önemlisi yeni arkadaşlar tanımak ve onların düş'ü olan Ekoköy kurma projesine dahil olmak. Kapıdan girdiğim andan itibaren beni etkisine alan bir düş'ün parçası oldum.

Organik Tarımın yapılması'na, doğal kaynakların korunmasına, Demokratik ve barış içinde sürdürülebilir bir yaşamın sunulduğu Ekolojik Köy kurma düş'ü. Tatil bitip ankara'ya döndüm, yüreğim hala o düş için çarpıyor.  

Biliyorum kolay değil, hem toplum hem de birey olarak doğadan bu kadar uzaklaştığımız bir sistemde Ekolojik yaşam modelini kurmak. Türkiye bu konuda yeni yeni bilinçlenirken, Dünya'dan, İskoçya'daki Findhorn, Almanya'daki ZEGG, Avustralya'daki Crystal Waters, Fransa'daki Longo Mai başarılı örnekler arasında yer alıyor.

Ankara'ya 60 km uzakta, Balaban Vadisi'nde Hisarköy'ün bir Mahallesi olarak, ODTÜ Öğretim elamanları, Mühendis, Mimar, Peyzaj Mimarı gibi değişik meslek grubu tarafından kurulan Güneşköy yerleşkesi, Organik Tarım'ın Hisarköy'de uygulanması, yenilenebilir enerji kaynaklarının Tarım'da, sulama amaçlı kullanılması için çalışıyor.

Hayallerinin peşine düşüp, Kaz dağlarının eteğinde kurduğu İmece evi'nde Türkiye'nin her yanından gelen konuklarını ağırlayıp, Ekoköy projesini anlatan ve hayata geçirmeye çalışan İsmail YENİGÜN "Küresel Ekonomi'nin karşısında var olmanın tek koşulunun dayanışma olduğunun farkında olup farklılıklarımızla, kültürümüzle, duygularımızdan çok bilincimizle bir araya gelinince ancak büyük bir enerji oluşturur ve yaratıcılığımız açığa çıkar. Böylece insanlığa dönüşmesi için beklediği kıvılcım oluruz belki." diyor. 

“Gökyüzünde şatolar inşa etmekten korkmayınız. Onların ait oldukları yer orasıdır. Ama düşler bir kez gerçekleşti mi, artık işiniz onların altına sağlam birer temel kurmaktır.”
Henry David Thorean

Düşlerimizin gerçekleşmesi dileği ile. 

 
Toplam blog
: 24
: 606
Kayıt tarihi
: 05.11.07
 
 

Ankarada yaşıyorum. Yaşamım boyunca hep yazdım ama hiç başkaları ile paylaşmayı düşünmedim. Bana ..