Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mart '11

 
Kategori
Haber
Okunma Sayısı
514
 

İmir'in Kuzey ve Güney yakası, bir araya geldi.

İmir'in Kuzey ve Güney yakası, bir araya geldi.
 

En büyük iş, en mutlu iş. İzmir'in iki yakası bir araya geldi


İzmir B.Şehir Belediyesinin, İzmir’liye hizmet amacıyle başlattığı 80 Km. lik Aliağa – Menderes hattını metro standartlarına dönüştüren raylı sistemin açılışı, Devlet töreni ile bu gün saat 14,00 de Alsancak Garında yapılacak.

Böylelikle Türkiye’de ilk defa, adına İZBAN denilen bir yerel yönetim ve bir kamu kuruluşu yarı yarıya ortak olarak bu proje ile bir ara geldikleri görülmeleri, dikkati çekti.

Demir yolu hattı üzerinde işletme yapacak olan ve tarafların %50’ şer ortak olduğu İZBAN şirketi kuruldu. Şirket, hatta işletilecek olan 99 vagonun alımı için bütün ihaleleri gerçekleştirerek bu günkü hat tamamlandı.Ve bu günkü açılışa kadar gelindi.

1999 yılında İzmir B. Şehir Belediye Başkanı Ahmet Piriştina tarafından ortaya konan proje kapsamında TCDDY ile ön protokol imzalandı.

İzmir B. Şehir Belediyesi ile TCDDY’nin iş birliği ile kente kazandırılan ve İzmir’in Güneyi ile Kuzey yakasını bir araya getiren metro stilindeki hızlı banliyö treninin açılışı bu gün. Başbakan ve ana muhalefet liderinin katılımı ile açılışlar yapılacak.

Cumhuriyet tarihinin en büyük toplu ulaşım projesi, Ahmet Piriştina’dan bu yana bitirilerek, deneme seferleri, açılış gününe kadar başarı ile sürdürüldü.

Buna göre ülkemizde ilk defa bir banliyö treni, havaalanının içinden geçiyor. Bazı bölümleri de yerin altından ve üstünden geçebiliyor. İki ana merkezde de aktarma imkanı mevcut.

Halkın otobüslere binerken kullandığı kentkart’larla bu trenlere binildiğinde, 80 Km. lik yolun bedeli 1,70 TL’ye geliyor.

Banliyö’ye rağbet çok. Banliyö hattında sefer sayısı 126 dan 170’e çıkarılırken, sefer sıklığı da 15 dakikadan 12 dakikaya indirildi. İlk haftada sadece 50 bin olan yolcu sayısı, son haftalarda 600 bine ulaştı.

Aynı zamanda sefer saatleri de uzatılarak, sefer sıklığı, saat 21,00 iken, 22,00’ ye kadar uzatıldı.

En çok Halkapınar, Karşıyaka, Şirinyer, Çiğli ve Menemen İstasyonlarında binişlerin olduğu gözlemlendi. İzmirli, metro ve hızlı banliyö sistemine geç kavuşmakla birlikte halinden çok memnun. Yapım aşamasında halkın çektiği sıkıntılar da unutulmuş oldu.

Cumhuriyet tarihinde bir belediye bu kadar muazzam bir yapıya fikir babalığı yaparken, siyasilerin kurdela kesmek için makas tutma heveslerine bir mana verilemiyor.

Ört ki, ölem!

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

evet,güle güle kullanın..beğendim sayın Cellek..face sayfamda okunsun istedim..

Gülden Işık 
 09.03.2011 18:14
Cevap :
Teşekkür ederim. Sağolun. Selam ve sevgiler sunarım aziz dost. Kitabı beğendiniz mi?  10.03.2011 1:02
 

Mükemmel bir yatırım İzmir'e hayırlı olsun.Güle güle kullanın.Gönül İzmir metrosunun 2 nci aşaması da şimdiye kadar bitmesini isterdi.İzmir metrosununun 2 nci aşamasını keşke 1 nci aşamayı yapan firmaya verselerdi.İhalede daha ucuza yapacağını beyan ederek teklif veren firma maalesef yapamadı.Zaten teklif ettiği rakama da yapması mümkün değildi.İşte bu gibi durumlarda insiyatif kullanmak gerekiyor.Dönemim belediye başkanı bu rakama olmaz deyip ilk aşamayı zamnaında bitiren yüklenici firmaya verseydi çoktan Üçyol'a ve Üçkuyular'a metroyla gitme imkanına kavuşacaktı İzmirliler.Saygılarımla...

sariyerli1 
 08.03.2011 17:25
Cevap :
Yazınızın son kısımlarındaki söylemleri, daha önce de dudydum. Hakaikat payı ne olabilir bilemem. Hayırlı olsun. Teşekkür ederim.  08.03.2011 22:55
 

Temennimiz bu hattın kuzey- güney doğrultusunda Manisa'dan Kuşadası'na uzatılması...

mustafa semih arıcı 
 07.03.2011 13:03
Cevap :
Here halde, Selçuk'a kadar uzanacak bu hat. K.Adası, Aydın hudutları içindedir. Olmaz. Gerisine DDY'ları karışır. Selçuk'a banliyö yakışır. Konuyu benimsemişsiiz. Doğrusu da bu. Selamlar  07.03.2011 18:44
 

Dünya demiryolu ulaşımında en zor iş metro çalışması...Azap verici,yorucu,yıpratıcı ve çok pahalı...Fakat böyle de bitince tadından yenmez...tıkır tıkır ...git-gel Menderes 2.5 saat...Üstadım,Muhteşem tanıtımınız için size minnettarız...teşekkürler...selamlar...saygılar...

Mesut Selek 
 06.03.2011 21:39
Cevap :
Hiç olmazsa, eli ayağı düzgün, kalkışı varışı belli olan. tangur-tungur gidişi olmayıp, derli toplu duruşu ile iç açan nesnelerle karşı karşıyayız. Neydi eski pejmürdelikler, değil mi? Selam ve saygı ve de teşekkürlerimle üstadım.  07.03.2011 11:03
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1616
Toplam yorum
: 3879
Toplam mesaj
: 498
Ort. okunma sayısı
: 905
Kayıt tarihi
: 13.08.06
 
 

Hayatın dikenli yollarından geçmenin  sırrı, aralarından çabuk geçmektir. Ümit, naylon çorap giyd..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster