Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Aralık '08

 
Kategori
Borsa
 

İMKB günlük yorum

TC Merkez Bankasının beklenenin üstündeki faiz indirimine rağmen, Cuma günü İMKB de alışların gelmediğini gördük. Günü 26.000 – 26.750 aralığında dalgalanarak geçiren İMKB 100 endeksi, haftanın son gününde 26.205 seviyesinden kapanırken, işlem hacmi 1, 1 milyar TL olarak gerçekleşti. ABD piyasalarında ise Nasdaq ve S&P 500 Endeksi sırasıyla %0.77 ve %0.29 oranında yükselirken, Dow Jones Endeksi %0.30 oranında geriledi.

Cuma günü ABD Endekslerindeki bu sınırlı hareket ve haftasonu dünya piyasalarında önemli bir finansal açıklamanın olmamasına bağlı olarak 22 Aralık Pazartesi günü İMKB’nin kendi dinamikleri içerisinde hareket etmesini bekliyorum. Teknik bir hareketlilik beklediğim endeksin daha çok aşağı yönlü bir hareket gerçekleştirmesini bekliyorum. 27.000 seviyesini defalarca aşmayı denemiş olmasına rağmen yeterli alıcının gelmemesi nedeniyle bu seviyeyi bir türlü aşmayı başaramayan endeksin öncelikle aşağıda bulunan 26.000 seviyesindeki desteğinde tutunmaya çalışacağını tahmin ediyorum. Ancak Cuma günü bile bu seviyeyi deneyen endeksin, sadece seans sonu gelen alışlarla 26.205 seviyesinde kapanmış olmasına bağlı olarak bu desteğin kırılacağını düşünüyorum. Bundan sonra ilk olarak 25.800 seviyesinde tutunmaya çalışacak, bu desteği de kırması halinde 25.300 seviyesindeki desteğinde tutunabileceğini tahmin ediyorum. Yukarı hareketlerde ise ilk olarak 26.500 ve 27.000 dirençlerinde zorlanabileceğini düşünüyorum.

 
Toplam blog
: 18
: 980
Kayıt tarihi
: 21.12.08
 
 

İstanbul doğumluyum. Borsa Aracı Kurumlarının Araştırma Bölümlerinde yıllarca sorumlu pozisyonunda ç..