Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mayıs '08

 
Kategori
Kitap
Okunma Sayısı
1465
 

Improbable - Olasılıksız

Improbable - Olasılıksız
 

Pek de memnun olmadığım halde, yıllar içinde gelişen bir huyum var. Bişey (özellikle de kitap) çok popüler olmuşsa ve sormadığım halde, illaki oku diye dayatmaya maruz kalıyorsam, genelde beni itiyor. Bunun üniversite zamanlarımdan örneği, Patrick Süskind'in "Koku" sudur. Kitabı defalarca elime alıp, bir türlü konsantre olamayıp bırakmışımdır. Aradan yıllar geçip, hayran veya "farkında" kitlesi azalıp da, kimseciklerden duymamaya başladığımda, yine bir taşınma sonrasında kütüphanemi yerleştirirken bulmuş ve büyük keyifle okumuştum. Filminin de gelmiş geçmiş en zor ve en başarılı uyarlamalardan biri olduğunu da eklemeden geçemeyeceğim.

Adam Fawer'in "Improbable - Olasılıksız" isimli kitabına karşı da uzun süre aynı duyguları besledim. Kitap 2006 Nisan'ında çıkmış, benim okuduğum 18. baskı düşünün yani.
Kitap güzel kurgulanmış, içeriği zaman zaman derse dönen matematik kuramların anlatımıyla desteklenmiş, sürükleyici bir macera. "Hayatta tesadüf diye birşey yoktur ve eğer mevcut tüm etkenleri hesaplayabilsek, herşeyi tahmin edebilir - veya görebiliriz" fikri üzerine bina edilmiş tüm kurgu. Bu matematik gerçeklerle de oldukça güzel desteklenmiş. Hatta bir yerde ölümden sonra hayat olma olasılığı ne kadar düşük olursa olsun, Allah - Tanrı inancının getirisinin aksi davranıştan daha fazla olduğu matematiksel olarak ispatlanmış.

Olasılıksız, Adam Fawer'in ilk kitabı. Hayat hikayesi tam bir "yüreğinin götürdüğü yere git" örneği. Kitapta verdiği detaylardan da tahmin edebileceğiniz üzere ekonomi okumuş, üzerine istatistik masterı yapmış. About.com'un COO'luğunu sürdürürken kolejden eski bir arkadaşının göğüs kanseri olduğu haberini almış. Babasını da 49 yaşında aynı hastalıktan kaybettiği için bu onu çok etkilemiş ve sevmediği işi bırakıp, çocukluk hayalini gerçekleştirip, yazar olmaya karar vermiş. O arada kanser olan arkadaşı da aynı hayali paylaştığını söyleyince birlikte çalışmaya başlamışlar. Arkadaşı kitabının tanıtım partisinden 1 hafta sonra, hayini gerçekleştirmiş olarak, hayatını kaybetmiş. Aynı dönemde de Fawer ilk kitabının yayın haklarını HarperCollins'e satmış. Tüm bu hikayeyi kendi kaleminden anlattığı M.J Rose'un Backstage isimli blogundaki yazısını şöyle bitirmiş Fawer, "Stephanie'den öğrendiğim en önemli şey, her zaman sevdiğin şeyi yapmalısın, çünkü geriye ne kadar zamanın kaldığını bilmiyorsun."


www.divitimle.blogspot.com

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

kitabı okumakla okumamak arasında gidip gelmekteyken yazarın "tüm olasılıkları hesaplayabilirsek herşeyi tahmin edebiliriz" fikrine yaptığın vurgu, kitabı okumaktan "şimdilik" vazgeçmemi sağladı. bunun için de sana teşekkür ederim. Fawler sanırım kuantum teorisini reddediyor ya da matematiği kullanarak geçen yüzyıldan kalma bir tür "herşeyi kontrol edebiliriz" boş umudunu canlı tutmaya çalışıyor. bu yaklaşım da kaosu ve maddenin sadece bi an için bi yönünü yakalayıp kontrol edebileceğimiz gerçeğini de maskelemiş oluyor. bu yüzden okuyucuda (güç bende anlamında) bir tür uyuşturucu etkisi yapıyor olmalı. selamlar.

Başak ALTIN 
 25.07.2008 8:27
 

okumayı düşündüğüm bir kitaptı. sizin yazınız özet oldu, elime almam. hem de buralarda onsekiz baskı, pes! bu adamlar mı bana hayatı öğretecek, şaşarım. arkalarındakilere bakmak gerek. görünen fasarya olduğu. teşekkür ederim beni büyük bir dertten kurtadığınız için; zaman kaybından yani. sağlıcakla kalın.

Hakan Karaduman (Akdenizli) 
 15.05.2008 17:57
 

Kitabı iki kadar önce okumuştum. Kitabın arka kapağında yazdığı gibi "BİTİRMEK İÇİN YARINI, BAŞKALARINA ANLATMAK İÇİN BİTİRMEYİ BEKLEMEYECEKSİNİZ" Steven Spielberg'in Azınlık Raporu (Minority Report) filmini izleyenler okurken mutlaka bu filmi de hatırlayacaklardır. Bir çok bilimin (Tıp, İstatistik, Felsefe, Matematik) kavramları ışığında bir çizgi roman tadındaki kitap, bence gerçekten okunmaya değer. Yada yakında sinema filmide yapılır, üşenenler orada daha az bir lezzete razı olarak izlerler. :)

silik 
 15.05.2008 14:08
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 107
Toplam yorum
: 111
Toplam mesaj
: 14
Ort. okunma sayısı
: 1937
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

"Hayat, özellikle, yazılanları okumak, çekilenleri seyretmek ve tabii kipişirilenleri yemek için çok..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster