Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Nisan '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

İnanç +özgüven = başarı

İnanç +özgüven = başarı
 

:)


Gün geçtikçe yepyeni şeyler öğreniyorum. Yaşımın gereği olan bir şey herhalde bu…

Daha düne kadar hiçbir şeyden emin değildim. Neyi başarırım, neyi başaramam hiç bilmiyordum. Ama bugün öğrendim; ben her şeyi başarırım.


Bir radyo programında dinlediğim gerçek yaşanmış bir hikaye sonucu bu kanıya vardım.

Hikâye şöyle:


Türkiye’deki ‘Kim 500 milyar ister?’ programı yurt dışında yapılırken bir yarışmacı katılıyor. Yarışmacı son soruya kadar hiç joker hakkı kullanmadan yarışıyor.

Sunucu, soruları ve programı hazırlayan herkes şaşkın ve bu durumdan rahatsızlardır. Sunucu her doğru cevaptan sonra somurtarak diğer soruya geçiyor. Soruyu hazırlayanlar doğru cevap çıkınca diğer soruyu bilemiyeceğinden emin olarak diğer soruyu gönderiyorlar; adam ona da doğru cevap gerince sinirden gerilerek daha zorunu bularak diğer soruyu gönderiyorlar.


Bu böyle devam ederek son soru geliyor. Yarışmacı, son soruya geldiğinde yüzünü asıyor ve telefonla arama hakkını kullanmak istediğini söylüyor.

Sunucu gülerek kimi arıcağını soruyor. Yarışmacı babasını aramak istediğini söyleyince, telefonu babasına bağlıyor.

Sunucu kurallar gereği babasına yarışmanın kurallarını anlatıyor ve adama soru sorması için babası ile baş başa bırakıyor. Adam: “ Baba ben şu anda 1 milyon dolar kazandım. Bunu benden duymanı istedim.” deyip son soruya cevabını veriyor.


Keşke herkes bu kadar kendine güvense… Belki de başarısızlığımızın tek nedeni kendimize güvenmeyip; ‘ben bunu yapamam’ diyerek ön yargılı olmak… Bir işe başlamadan önce ‘ben yaparım’ diyerek başlasak belki de her şey daha güzel olur.


Herkes böyle yapsa başarısız insan kalır mı?

 
Toplam blog
: 37
: 967
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

Blog yazarlarından Esma Kahraman'ın önerisi üzerine yazılarımı sizlerle paylaşmaya karar verdim. Esm..