Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Kasım '06

 
Kategori
Mizah
 

İnanılmaz Türkçe deyimler sözlüğü

İnanılmaz Türkçe deyimler sözlüğü
 

Aşağıdaki sözcük ve deyimler fazla kullanılmaktan baydıkları için, evrim geçirip farklı anlamlar kazanmışlardır.

Verdikleri asıl mesajları açıklamaya çalıştım naçizane. Belki bu şuursuz kullanımı biraz olsun azaltır diye.

Açıkçası : Açık konuşmaktan çok korkarım.

Ama bu kadar insan Allah' ın günü " açıkçası " deyip durduklarına göre, açık konuşmak bir erdem olsa gerek. Erdemsiz mi kalalım yani.

İnanılmaz : Dediğime bakmayın.

Zırt pırt tekrar etmemden anlaşılacağı gibi, pekala inanılabilir. Hatta kolayca inanılır, hatta sıradan demek istiyorum. Zaten ben de sıradanım.

Keyif : Artık zevk demek ayıp.

Nasıl zevkler geliyorsa akla.

Keyif öyle mi ya?

Hele başına "inanılmaz" ı da getirdinmiydi.

Hoşgeldin Hıncal.

Aldım : Bu yalnızca, cümleyi tamamlamak içindi.

(Açıkçası inanılmaz keyif aldım.)

Bildiğimiz "aldım" .

Hani "verdim" in zıddı olan.

Aşkım : Aşktan pek anladığım söylenemez.

Bildiğim kadarıyla 2 kişi arasındaki sevgi olayı.

O zaman "olayım benim" demiş oluyorum sanırım.

Zaten şahısların ne önemi var?

Ben işin olayındayım.

Yoksa "Aşıkım" demem gerekirdi ki; o tamamen yanlış anlaşılırdı.

"Sevgilim" desen, çok demode.

Oysa ben öyle miyim ben? Ben çok modernim.

Bebeğim : Bunu sözlüğe yanlış koymuşlar.

Herhangibir anlam değişikliği görülmüyor.

Anlamı apaçık ortada;

"Bebeğim ben, bebek."

"Bebek kadar aklım var benim."

Artı : Ben çok akıllıyım + bilgiliyim + görgülüyüm + ......yım.

O yüzden tam bitirmişken, yeni şeyler gelir aklıma.

Virgül bilmem, her seferinde artı der eklerim.

Kim demiş az kelimeyle derdini anlatmak marifet diye?

Marifet saymayı bilmeden toplamakta.

Atıyorum : İşte en bayıldığım sözcük.

Yoksa bayan mı deseydim?

Karşısındakini bu kadar salak yerine koymaya çalışıp da, kendini bu derece salak durumuna düşüren böylesi bir hitap tarzı görülmemiştir.

"Siz şimdi anlamazsınız, gerçek falan sanırsınız.

Ben peşin peşin söyleyeyim de."

Farzetmek gibi bilinçli bir düşünsel eylem, nasıl da bilinçsiz atmaya dönüştürüldü.

Bilinçsizleştiriliyoruz.

"Atıyorum" 'ları atın.

Yerine de bir şey koymayın.

Cümlelerin daha güzel olduğunu göreceksiniz.

Ciddi olamazsın : Sen zaten cıvık herifin tekisindir.

Ciddiyet kim, sen kim?

Ciddi ben olabilirim ancak.

Şaka yapıyor olmalısın : Bu da "ciddi olamazsın" ın son hali.

Kurgudaki buram buram İngilizceye bakar mısınız?

Yeri gelmişken;

Bakar mısınız : Bu da jargonda sıkça rastlanan moda sözcüklerden.

Ama sözcükdeki zarafete bakar mısınız?

Son zamanlarda en çok ihtiyacımız olan şey.

Onun hatrına kalsın.

Format : Bilgisayara atılan değil, cehaletimize yapısal gerekçe olanı.

"Ne yapayım abi formatım böyle."

"Formatın batsın, Tabiatın kurusun e mi."

Mod : "Modundayım" , "moduna girdim" gibi kullanımlarına bakılacak olursa;durum, evre, süreç gibi birşey.

Gerçi Matematik 'deki mod sınıf, köken gibi bir şeyi çağrıştırıyordu ama.

Yakında "havamdayım" anlamına "modumdayım" geliştirilirse hiç şaşmam.

Ama ondan önce ben Türkçemizi katledenler için yeni bir kullanımını geliştireyim.

Modum mu, oturturum.

devamı var.

 
Toplam blog
: 30
: 2257
Kayıt tarihi
: 03.11.06
 
 

İzmirliyim ama, İstanbulda yaşıyorum. Elektronik Mühendisiyim ama, ilaveten yazıyorum. Evliyim ama..