Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Nisan '11

 
Kategori
Siyaset
 

İnce ayar parti hukuğunu zedelemez mi?

İnce ayar parti hukuğunu zedelemez mi?
 

Cumartesi günü Sayın Ali Rıza Öztürk ile uzun bir telefon görüşmesi yaptım. 

Mersin CHP sıralamasında üçüncü sırada olan ve Vahap Seçer’in dördüncü sıraya itirazıyla ikinci sıraya gelmesiyle İsa Gök üçüncü Ali Rıza Öztürk dördüncü sıraya gelmiş ve bir tartışmada böylece başlamıştı. 

Sayın Öztürk öncelikle basın toplantısını düzenleyeceğinden genel merkezin haberi olduğunu vede kendisinin söylediği o çirkin cümleyi söylemediğini, böylesi çirkin bir üslubu asla kullanmayacağının altını üstüne basa basa vurguladı. 

Kırgındı ses tonu.Üzgündü. 

Bu kırgınlık asla sıralamadan değildi. 

-Adayda gösterilmeyebilirdim , yinede partimin başarısı için var gücümle çalışırdım. 

Yine çalışacağız. 

Ben CHP terbiyesini almış bir partiliyim. Benim kırgınlığımı saptırmaya çalışmaları kırgınlığım aslında. 

Yalan yanlış haberlerle benim siyasetçi kişiliğimin saygınlığının zedelenmesine yükseltiyorum sesimi.Yapılanla , parti hukuğunun yok sayılmasına karşı , hukuğu savunuyorum. *** 

Açıkçası... 

Parti Meclisi sıralamasında 3. sırada iken YSK ya verilen listede 4. sıraya kaydırılmasını anlayamıyorum bende. 

Sonuçta Parti Meclisinde bulunanlar bu sıralama için okey eli kaldırdılar. Eeee... 

Ne olduda bir gecede sıralama değişti? 

Hangi sebeple yada? 

Veya başka bir soru partilerin yazılı kararları ince ayar yapılabilir mi? Parti hukukuna ne oldu? 

Bilmiyorum ki.. 

.Bilsem sorarmıyım size dostlar? 

Derrrrrmişimmmm. 

Bu kadar ciddi bir konu üzerinde bile sulandırma yapıyorsunya nedeyim sana Nefise? 

*** 

Ayrıca Vekilimiz gereken ne ise yapmış. Bir başka pencereden baktığınızda Vahap Seçer aslında sıralamadaki yerini beyenmeyen vekil. Ozaman haksızlığa uğrayan taraf yani Ali Rıza Öztürk tarafı. Sayın Öztürk'ün basın açılamasını sizlerle paylaşıyorum. Yorum vatandaşın yani bizim.... 

''BASIN AÇIKLAMASI 14.04.2011  

Milletvekili adaylarını merkez yoklaması yöntemi ile belirlemek için 10 Nisan 2011 saat 17.00 de toplantıya çağırılan Parti Meclisi toplantısı Merkez Yönetim Kurulu Toplantısının uzaması üzerine saat 20.15 sıralarında toplanmıştır. 

Gündem gereğince milletvekili adayları, o seçim çevresinde çıkacak milletvekili sayısı kadar ve adaylar sıralanmış şekilde düzenlediği liste Parti Meclisi’nin kabul veya ret şeklindeki işaret oyuna sunularak iller sırasına göre devam eden aday belirlemesinde Mersin İline gelindiğinde, Mersin seçim çevresinde çıkacak 11 milletvekilinin Merkez Yönetim Kurulunca isim ve sıralarının belirlenmiş listesi;  

1- Aytuğ Atıcı 

2- İsa Gök 

3- Ali Rıza Öztürk 

4- Vahap Seçer 

5- Nemci Doğan 

6- Hüseyin Çamak 

7- Selçuk Dereli 

8- Soner Yıldırım 

9- Nursen Yücesoy Temizkan 

10-Zehra Özyiğit 

11-Teoman Yanık  

Şeklinde okunarak Parti Meclisi’nin bilgisine ve işaret oyu ile onayına sunulmuştur. İşaret oyu ile yapılan oylama sonucunda yukarıdaki liste saat 22.30 sıralarında Parti Meclisi tarafından aynen kabul edilerek onanmıştır. 

Parti Meclisimizin karara bağlamış olduğu listede ve halen milletvekilleri olan 2. Sıradaki İsa Gök ve 4. Sıradaki Vahap Seçer Parti Meclisi üyeleridir.  

Parti Meclisi öngörülen listeyi oylamaya sunduğunda , 4. Sıradaki Vahap seçer listeye itiraz ettiğinde; Genel Başkanımız Sayın Kemal Kılıçdaroğlu , Mersin İlinde iki kez yaptırdıkları kamuoyu yoklamasında listenin bu şekilde oluştuğunu , bu sıralamaya kimsenin itiraz etmemesi ve saygı duyması gerektiğini belirtti

Ancak her ne olduysa ertesi gün bir MYK toplantısı yapılmadan ve Parti Meclsi’mizin kararına rağmen YSK’na gönderilen listede Vahap Seçer’in 2. Sıraya getirilmesiyle İsa Gök 3. Sıraya ben de 4. Sıraya kaydırıldım.  

- CHP tüzüğünün 38 maddesinin H bendi: Parti Meclisinin görevleri arasında, “Seçimlere katılmama ve seçimlerde yasa ve tüzük kurallarına göre aday saptama yöntemini belirleyen kararları alır; kontenjan adaylarını ve merkez yoklaması yoluyla belirlenmesi gereken adayları belirler.” Der.  

- CHP Aday saptama Yönetmeliğinin 11. Maddesi “ Parti Meclisin’ce belirlenen seçim çevrelerinde , adayların Parti Meclisi’nce saptanmasına karar verebilir. Bu durumda o seçim çevresindeki tüm adaylar doğrudan Parti Meclisin’ce saptanır ve sıralanır.” Der.  

- Siyasi Partiler Kanununun “Parti Adaylarının Tespiti” başlıklı 37 maddesi : “ Siyasi Partiler, milletvekilliği genel veya ara seçimlerinde , adaylık için müracaat eden ve adaylığı uygun bulunanlar arasından, adayların tespitini; serbest, eşit, gizli oy açık tasnif esasları çerçevesinde, tüzüklerinde belirleyecekleri usul ve esaslardan herhangi biri veya birkaçı ile yapabilirler.” Der.  

- Seçimlerin Temel Hükümleri Ve Seçmen Kütükleri Hakkında Kanunun “ İtiraz Şekli” başlığı altındaki 112. Maddesinin 5. Fıkrası “İtirazlarda delillerin hangi resmi makamlarda bulunduğunun bildirilmesi delil yerine geçer ve bu delili seçim kurulu temin eder.” Der.  

- Yine Seçimlerin Temel Hükümleri Ve Seçmen Kütükleri Hakkında Kanunun “Adaylığa İtiraz” başlıklı 125. Maddesinin ikinci fıkrası: 

“ Şu kadar ki, bir siyasi partinin listesinde yer alan adayların tespiti sırasında o partinin tüzük ve yönetmeliklerinde yazılı hükümlere aykırı davranıldığından bahisle, ilgili siyasi partinin üyesi olmayan kimseler tarafından itiraz edilemez. Bu tür itirazlarda, itiraz edenin aynı siyasi partiye kayıtlı olduğunu kanıtlayan belge eklenmemiş itiraz dilekçeleri işleme konulmaz.” Der. 

Bu haliyle ben Parti tüzüğüne göre Mersin ili milletvekilliği aday liste sıralamasında 3. Sırada çıktım. Ancak 4. Sıradaki aday neden 2. Sıraya kaydırılmıştır?  

Mesele benim 4. Sırada milletvekili adayı olmamın ötesinde ortada bir hukuksuzluğun olmasıdır. Burada ben kendi hukukumu, Parti Meclisinin hukukunu ve CHP’nin hukukunu koruyorum.  

Eğer partimizin kurumlarının iradesine saygı gösterilmeyecekse, kuralları uygulanmayacaksa o zaman biz hukuku nasıl savunacağız.  

Benim için önemli olan belirlenmiş olan iradenin ortadan kaldırılmasıdır. Açıkça yetki gaspıdır. Her zaman hukuku savunduk burada da hukuku savunuyorum.  

Tüm bunlar ortadayken ben bu konuda CHP Genel Merkezi’nden bir kısım evrakları aldım.  

Şimdi söyleyeceğim sorulara yanıt bulmak istiyorum.  

1- Hangi irade, hangi nedenle Parti Meclisi’nce belirlenen sıralamada 4. Sıradaki Vahap Seçer’i 2. Sıraya aldı?  

2- Böylesine bir değişiklik yapılmasına neden ihtiyaç duyuldu? 

3- Parti hukukunun ortadan kaldırılmasına hangi neden etken oldu? 

4- PM iradesi neden yok farz edildi?  

5- Vahap Seçer Mersin’deki seçim sonuçları ile ilgili tahmin sonucu mu 4. Sıradan 2. Sıraya alındı?  

Sonuç olarak; hem kendi hukukumu, hem parti hukukunu ve demokratik biçimde seçildiğim sıralamadaki yerimi geri istiyorum. 

-Burada görev CHP Genel Merkezi’ne düşüyor. 

-Burada görev Sayın Genel Başkanımıza düşüyor. 

-Burada görev YSK’na düşüyor.  

Ali Rıza Öztürk 

CHP Mersin Milletvekili'' 

 
Toplam blog
: 334
: 456
Kayıt tarihi
: 26.07.07
 
 

Yaşama değer veren bakış açısıyla biraz antika sayılabilecek düşüncelere sahip bir insanım. Geçmişte..