Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Uzman Diyetisyen Seba Sarıtepe

http://blog.milliyet.com.tr/dytsebasaritepe

14 Şubat '18

 
Kategori
Beslenme
 

İnceldim Gibi Ama Tartıda Değişmiyorum!

İnceldim Gibi Ama Tartıda Değişmiyorum!
 

Tartıda değişmediniz diye hemen pes etmeyin


   Kimi zaman çok sıkı diyetler yaparız fakat tartıda karşılığını göremeyiz. Ya da görmediğimizi zannederiz. Hatta çoğu zaman aceleci davranıp pes etme noktasına geliriz ve diyetin başlamasıyla bitmesi bir olur. Doğru ölçüm nasıl olur, her gün tartılmak doğru mudur, tartıda sonuç görmediğimizde bu gerçekten kilo veremediğimiz anlamına mı gelir?

   Profesyonel tartılar bize yağ, kas ve su oranını verirken, evlerimizde bulundurduğumuz tartılar ise sadece ağırlık ölçer. Bu nedenle spesifik değişimleri göremeyebiliriz. Eğer profesyonel bir destek almıyorsanız ve takibinizi detaylı vücut analizi yapan tartılar ile yapamıyorsanız lütfen panik olmayın. "Bütün hafta diyet yaptım hiçbir işe yaramadı" tepkisi genelde kaçınılmaz oluyor. Bu noktada önce sakinleşin ve derin bir nefes alın. Panik yapacak hiçbir şey yok! Vücut ağırlığınız değişmese bile vücut kompozisyonunuz değişmiş olabilir. Nasıl mı? Özetle, yağ oranınız azalmış ve kas oranınız artmış olabilir. Toplam vücut ağırlığınız aynı kalmış olsa da aslında verimli bir sonuç almış olabilirsiniz. Özellikle de içinizden "oysa ki ben incelmiş gibi hissediyorum, ama tartıda hala aynıyım!" diyorsanız yağ kaybı sağlamış olmanız muhtemeldir. Bu noktada yapabileceğiniz en doğru şey mezura ölçümüdür. Yağlar kaslara göre daha çok hacim kapladığından dolayı yağ kaybı sonucunda ciddi bir incelme gözlemlersiniz. Dolayısıyla mezura ölçümü bize yağ kaybını gösteren en doğru ölçümdür.

   Kaç günde bir tartılmalıyız sorusunun cevabı ise kişiden kişiye değişmesine rağmen genel olarak ortalama haftada bir tartılmak en doğrusudur. Mümkünse aç karnına veya en az üç saat açlıkla, tuvalet ihtiyacı giderildikten sonra, mümkünse kıyafetsiz veya ince kıyafetlerle ve hep aynı saatte tartılarak en doğru ölçümü elde edebilirsiniz.

Uzm. Dyt. Seba Sarıtepe 

 
Toplam blog
: 11
: 160
Kayıt tarihi
: 25.05.17
 
 

Uzman Diyetisyen. 1992 doğumlu. 2015 yılında Bilgi Üniversitesinden mezun oldu. İngiltere'de Ches..