Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ağustos '15

 
Kategori
Kitap
 

İncir Kuşları

İncir Kuşları
 

Şüphesiz bu yaz okuduğum kitapların içinde en etkilendiğim kitap.. İncir Kuşları bir Sinan Akyüz romanı.. Öncesinde yine bir başka kitabını daha okumuştum ama bu kitap, henüz ben ortaokul yıllarımda iken benim bir mana veremediğim, dünyanın seyirci kaldığı bir katliam ve soykırımın içinde geçen üzücü ayrıntıları anlatıyor.. İnsanlar neden birbirini öldürürdü, neden olurdu savaşlar, neden devletler başka devletlerin topraklarına göz dikerler ve savaş başlatırlardı dünyada yeterince yaşanacak yer yok muydu? Niye öldürülürdü masum insanlar, çocuklar, kadınlar, yaşlılar.. Neden.. Ve Neden böyle bir katliama seyirci kalırdı bütün dünya, hem de 20.yüzyılın ortasında? Niye Müslümanlara eziyet edilir niye Türk Düşmanıdır dünya.. Bu ve bunun gibi sorularım cevap bulmazken, çocukluk yıllarımda bir anlam veremezken bu yaşanan acılara, sorular cevaplarını uzun yıllar sonra buluyordu ancak..
 
Ve Savaş En çok kadınları ve çocukları vurur! Bu kitapta da bunu görecek ve üzüleceksiniz belki de zaman zaman ara verip hıçkırıklara boğulacaksınız benim gibi.. 20. Yüzyılın ortasında böyle bir katliama ve soykırıma neden bütün dünya seyirci kalmıştır özellikle de Birleşmiş Milletler?!?!... Nedir BM' nin görev amacı dünya barışını sağlamak değil mi? BM tarafından Güvenli bölge olarak ilan edilen bölgede toplu katliamlar yapılmış ve o insanlar Canlarının BM teminatı altında oldukları için  bu haberi sevinçle kutlamışlar.. Ve romanda adı geçen BM temsilcisi O komutanı okuduğunuzda da şaşkınlık içinde kalacaksınız.. 
 
Bu kitabı okurken Haluk Levent' ten Srebrenitsa adlı klibini de izlemenizi ve klip akarken verilen bilgileri de takip etmenizi dilerim.. www.youtube.com/watch?v=6Q28TAM3bGE
İncir Kuşları iki günde okuyup bitirdiğim bir romandır, benim kadar etkilendi iseniz de iki gün etkisinden kurtulamıyorsunuz.. Her ne kadar romanı okuyanlar arasında yazarın edebiyat yoksunu duyguyu tam olarak karşıya geçiremeyen basit bir anlatımla yazılmış berbat bir roman olduğunu düşünenler olsa da aynı kanıda değilim böyle bir savaşta bu bilmediğimiz ayrıntıları bizlere gösteren yazara teşekkürlerimi sunuyorum..
 
(Ve ben romandan sonra katliamın belgesellerini de izledim, üzücü hem de çok.. Avrupa'nın orta göbeğinde seyirci kalınan bu vahşet İkinci Dünya Savaşın' dan sonra insanlığa yapılan en büyük suç olarak arşivlerde yer almış.)
Ve Yüce Başbuğum Mustafa Kemal Atatürk' ün sözüyle bitirmek istiyorum..
 
***Savaş, zorunlu ve hayati olmalıdır Ulusun hayatı, tehlikeyle karşılaşmadıkça, savaş cinayettir ***
 
Toplam blog
: 42
: 1010
Kayıt tarihi
: 04.03.15
 
 

Kimi susar, kimi çok konuşur, kimileri de yazar... Yazan olmayı, sevincimi, öfkemi, kavgamı, üzün..