Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mart '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

İncirlik mahalle olmamalıydı!

İncirlik mahalle olmamalıydı!
 

TBMM'nde kabul edilen "Belediyeler Kanunu"nda, nüfusu 2000'in altında olan belediyeler köye, bazı ilçeler mahalleye dönüştürüldü. Bazı belediyeler de mahalleye dönüştürülerek yeni oluşturulan ilçelere bağlandı. Bu değişikliklerin faydaları da vardır, zararları da vardır. Ben şimdi faydalardan ve zararlardan bahsetmeyeceğim. Bunu konunun uzmanları tartışsın.

Adana'nın Yüreğir İlçesi'ne bağlı, içinden tren yolu ve E-5 karayolu geçen, bir tren istasyonu, büyük bir ilköğretim okulu, büyük bir lisesi olan, içerisinde bir çok fabrika barındıran, pek çok siteye sahip olan, futbol oynanmaya elverişli çim sahası ve pek çok park-bahçeye ve yeşil alana sahip, ayrıca kendi arazileri üzerine NATO tarafından hava üssü kurulan ve bu üsse adını veren, dünyanın tanıdığı bir beldenin, bir belediyenin mahalle olması benim acaibime gidiyor.

İncirlik, Adana'nın merkezine yaklaşık 10 km. uzaklıkta. Bu uzaklığa rağmen İncirlik'ten Adana'ya ulaşım, merkeze daha yakın olan semtlere göre daha çabuk oluyor.

İncirlik'in yerleşik nüfusu yaklaşık 20.000. Bu rakamın zaman zaman 25.000'e ulaştığı tahmin edilmekte. İçerisinde barındırdığı fabrikalarla pek çok kişiye iş imkanı sağlayan, beldenin yerleşim alanının da sürekli genişlediği ve bu sebeple her geçen gün büyüyen İncirlik, Yüreğir İlçesi'nden ayrılarak, yeni ilçe yapılan Sarıçam'a bağlanarak, Sarıçam'ın bir mahallesi haline getirildi.

Bundan bir kaç yıl öncesine kadar ilçe olma planları kuran İncirlik, bugün mahalle oluyor. Sarıçam'ın ilçe olmasına lafım yok. Fakat İncirlik mahalle olmamalıydı.

 
Toplam blog
: 301
: 1086
Kayıt tarihi
: 02.05.07
 
 

"1988 Adana doğumluyum. Oldukça başarılı bir öğrencilik serüvenimin ardından eğitimimi noktaladım..