Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Nisan '07

 
Kategori
Haber
 

İnebolu’ nun adına dokunmayın –II-

İnebolu’ nun adına dokunmayın –II-
 

İnebolu’nun adının değiştirilmesi konusunda ilk duyumları aldığımdan buyana bu girişime engel olmak için, yıllardır yazıyorum (1). Bu çalışmalar sırasında İnebolu’nun adının değiştirilmesini istemeyen çok sayıda İnebolulu olduğu öğrendim. Ancak siyasi güçler bu konuda daha etkin oldukları için sesimiz kısık kaldı.

İnebolu’nun adının Yiğitinebolu olarak değiştirilmesi konulu yasa önergesi meclis gündemine alınmış ve bugünlerde yasanın çıkacağı konusunda haberler var (1).

İnebolu’nun adını değiştirmek İnebolu’ya, İnebolululara ve İnebolu’nun onurlu tarihine yapılmış en büyük kötülük olacaktır.

Adını değiştirseler bile ben yalnızca “İnebolulu” olacağım ve benim için yalnızca "İnebolu" olacak.

İnebolu’nun adının değiştirilmesi konusunda çalışanlar iki gruptur

1. İyi niyetli bir şekilde, İnebolu’nun Kurtuluş Savaşımıza verdiği desteği vurgulamak için bu ad değişikliğini gündeme getiren hemşehrilerimiz.

2. İnebolu’nun ekonomik sorunlarına bir türlü çözüm bulamayan ve bu ad değişikliğiyle sanki birşey yapıyorlarmış gibi görünmek isteyen politikacılar.

İnebolu’nun ad değişikliğinin, sanki hiçbir ad kalmamış gibi “Yiğit” eklenerek yapılmasını bir İnebolulu olarak kabul edemiyorum. Neden kabul etmediğimin ayrıntılarını daha önce yazmıştım (1). Özetle:

1. İnebolu’nun kahramanlığını herkes biliyor, bunun için bir ad eklemek gereksizdir.

2. İnebolu’nun Kurtuluş Savaşımıza desteği feminen bir harekettir, şimdi "yiğit" gibi “erkeksi bir ad” vermek kahraman İnebolu kadınına yapılacak bir haksızlıktır.

3. Ad değişikliği İneboluluların yaşamına gereksiz zorluklar getirecektir.

4. Yiğit güzel bir ad değildir, hatta İnebolu ile dalga geçilmesine neden olacaktır (Basında şimdiden olmuştur-Engin Ardıç bu konuda ağır bir yazıp dalga geçmiştir)

5. Internet’teki yazışmalarda sık sık “Yi_itinebolu” gibi düşen harflerle gelecek sürprizlere hazır olmalıyız (İnebolu listelerinde yaşanmış örnekleri vardır).

6. Ad uzayınca “Y.İnebolu” şeklinde yazılacak ve adımız bazılarının dilinde, hiç gerek yokken “Yeniinebolu” olacaktır.

Sayın Cumhurbaşkanımızın, yasa onay için önüne geldiğinde, bu değişikliğe karşı olan İneboluluları da düşünerek yasayı geri göndermesini diliyorum.

Bu konuda duyarlı İneboluluları TBMM’de ve siyasi partilerde etkin olmaya çağırıyorum. Ad değişikliği konusunda çalışmış olan hemşehrilerimizi de bir kez daha düşünmeye çağırıyorum. Acele edip sonra pişman olmayalım.

(1) İnebolu’nun adına dokunmayın: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=9935

(2) TBMM`de İnebolu isminin Yiğit İnebolu olarak değiştirilmesi önergesinin gündeme alınması kabul edildi:
http://www.kastamonupost.com/index.asp?fuseaction=home.dnews&catid=2&cid=7862

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..