Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Eylül '07

 
Kategori
Kent Tarihi
 

İnebolu’nun küçük evi şimdi depoda

İnebolu’nun küçük evi şimdi depoda
 

İnebolu’da sahilden giden yolun hemen kenarında bir küçük ev dururdu yıllardır. Tipik bir İnebolu evinin büyük bir modeliydi. Aşu boyalı ahşap duvarları, taş döşeli çatısı, pencerelerinde elde örülmüş perdeleri ile bir küçük evdi. Cumartesi günü limana giderken küçük evi göremedim. İnebolu’ya gelenlerin fotoğraf çektirmeden geçmedikleri bu sevimli ev yerinde yoktu. Ev sökülmüş, çim alan kaldırılmıştı. Yerine mermerler döşenmiş ve bir kaide yapılmıştı. O kaideye İnebolu’nun kurtuluş savaşı kahramanlarından Salih Reis için yapılan anıtın yerleştirileceğini öğrendim.

Küçük ev ne oldu? En son fotoğrafını İnebolu’dan ayrılmadan önce 1 Eylül günü çekmişim. Acaba son fotoğrafı mı, diye düşünürken izini buldum. Babam bir depoya konulduğunu görmüş. Limanın içindeki belediyenin deposunda bir kenara bırakılmış olarak buldum. Eski lastikler, çöp kamyonları ve hurdalar arasında bir küçük ev. O görünüşü hüzün doluydu. Bir kenarda duruyor, ancak özenle taşındığı belli oluyordu.

İyi haberi hemen aldım. Ev söküldüğü yerin hemen yanındaki İnebolu Belediyesi binasının önündeki boşluğa kurulacakmış. Orada metal bir platform yapılmış, belli ki yakın zamanda taşınacak.

Biz o küçük evi çok sevmiştik, fotoğraflarımızın geri planında yeniden görmek için sabırsızız.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..