Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '17

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

İnekler bile günde 2,5 litre su içmiyor, hem 7 milyar insan günde 2,5 litre su içse okyanuslar kurur

İnekler bile günde 2,5 litre su içmiyor, hem 7 milyar insan günde 2,5 litre su içse okyanuslar kurur
 

Dünyanın da dörtte üçü su bizim de dörtte üçümüz su, arada bir bağ var sanki. Yani ben şimdi 80 kiloyum, 60 kilom su mu? Neyse, işte şimdi bu halimiz nedeniyle çok su içmek zorundaymışız. Ne kadar, günde 2,5 litre.

2.5 litre su ne kadar ediyor? 12 su bardağı. Günde 12 bardak su içeniniz var mı? Üstelik bir de yemekler, çorba, %90’ı zaten su olan kavun karpuz, meyve sebze, süt ürünleri…

Bir 12 bardak da bunlar eder herhalde. Ekmek pasta/tatlı yemediğim için hiç susamıyorum, susamadan nasıl su içilir ki, zorla içmeye çalışırken boğazım acıyor.

Sanki mantıklı olan susayınca su içmemiz ama susamıyoruz ki, hele de kış günleri…

Doğrusu mantıklı gelmiyor ama yetkililer daha iyi bilirler tabi, için dediklerine göre bir bildikleri vardır. Bazı yiyeceklerin %80-90’ı su ya işte bu nedenledir diye düşünüyorum. Yani yaratanın hikmeti, ihtiyacımız düşünülmüş gibi geliyor bana, bu sulu gıdaları da tüketirsek 2,5 litre tamamlanır fikrindeyim.

Ben bir yaz günü, hem de yaz sıcağında, deneme olsun diye 15 gün bir damla bile su içmedim. Ama hep kavun karpuz, yoğurt gibi sulu yiyecekler yedim. Hiç su ihtiyacı duymadım ve bir sorun da olmadı.

7 milyar insan günde 2,5 litre su içse okyanuslar kurur, dedik espriyle karışık ama gerçek payı da yok değil. Günde 17 buçuk milyar litre su, yani neredeyse günde 15 milyon ton. Her gün bir tane Nil bitiriyoruz, belki küresel ısınmanın nedeni de bu. Para için yapıyorlarsa verelim ama zorlamasınlar bizi.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..