Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mart '16

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

İngiliz anahtarı

İngiliz anahtarı
 

Minnet Eylemem


Anketler fikir verebilir ama asla kesin doğrularla buluşmaz.
Fikirlerde öyle..
Son ORC anketine dem vurmaya meyilli kalemimin sabrına güvenerek, farklı bir pencere açayım diyorum.
Ne diyordum;
Şunu diyordum.!
Her düşüncenin doğru olduğu şeklinde fikr-i sabitliği olmamalı insanın.
Dinlemeye, okumaya, araştırmaya, tartışmaya yönelik huylar edinmek lazım.
Geçimsiz olmayı tabiat,
Huzursuzluğu ilke edinmişlerin huyları bıtrak,
Obez fikirleri, kilolu beyaz tenleri çok matrak geliyor bana.
Beyazdan başka renk,
Kargadan başka kuş tanımamak da komik kaçıyor şüpheniz olmasın.
Bir bakmışınız,
Beyaz Rusya yanlısı,
Çarlık meraklısı..
Bir bakmışınız,
İngiliz anahtarı mahiyetinde,
İngiltere İmparatorluğuna imreniyorlar.
Bir bakmışınız,
Kızılderili yerlilerini itlaf eden,
Beyaz Amerikalı olmaya özenivermişler; köpüklü ayran gönüllerine nazire yaparcasına.
Akılları durmuş,
Yürekleri yosun tutmuşların,
Kendinden başka tenleri,
But yerine koymaları akıl alır gibi değil aslında.
Halkın aklı ile dalga geçen,
Akılları baştan alınmış,
Beyinleri formatlanmış bilgisayar kafalıların, flash bellekleri ithal,
CD leri de çizilmiş vaziyette şu sıralar.!
Onu diyorum.
Çiçek saksısındaki topraktan daha kısır, bereketsiz halleri ile hallenen,
Akşamları demlenen,
Çayın demine,
Kahvenin tortusuna
Bu coğrafyanın dokusuna,
Dokunanlara,
Papyon ithal fikirleri alıp; allayıp pullayıp servis edenlere,
Minnet duymam.
Bu coğrafyaya ihanet edenlere
Minnet eylemem.
Zira;
Türkiye’nin gerçek sesi/soluğu böyle söylüyor, düşünüyor.
Kulağı böyle işitiyor.
Teni böyle hissediyor.
Ne demişti,
Nasıl söylemişti,
Nasıl okumuştu yüreğiyle,
Nasıl eşlik etmişti sesine, vücut dili ile Emre Sertkaya..
Ne demişti;
Ne söylemişti de;
Bu çocuk;
O sesiyle, o vücut diliyle şampiyon olur demiş,
Finalde oyumu ona vereceğim diye tutturmuştum.
“MİNNET EYLEMEM”
***
Ve devam etmişti o eşsiz güzel sesiyle;
Har içinde biten gonca güle minnet eylemem
Arabi farisi bilmem, dile minnet eylemem
Sırat-i müstakim üzre gözetirim rahimi
İblisin talim ettiği yola minnet eylemem
Bir acayip derde düştüm herkes gider karına
Bugün buldum bugün yerim, hak kerimdir yarına
Zerrece tamahım yoktur şu dünyanın varına
Rızkımı veren huda dır, kula minnet eylemem…
Demem o ki..!
Minnet ederim.!
Rızkı vereni bilene..
Minnet eylerim.!
Bu toprakların bereketini/mutluluğunu murat edenlere..
Bir de;
O ses Türkiye finalinde kazanan,
Emre Sertkaya’yı dinlemek lazım.
Minnet bilmeyenlere/etmeyenlere şifa olur..
Onu diyorum.
 

 
Toplam blog
: 5
: 167
Kayıt tarihi
: 20.10.12
 
 

Beden Eğitimi Öğretmeni. Çevreye duyarlı, hamd eden, haddini bilen, tabiat'tan ders alan, bir gar..