Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Haziran '12

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

İngiliz yemekleri

İngiliz yemekleri
 

İngiliz mutfağı diye bir tabir yoktur. Burada yaşayan insanlar çok milletli olduğu için dünyanın farklı ülkelerinden, kültürlerinden gelen farklı farklı yiyecekler vardır. Bazıları o kadar tutulmuşturki bunları her kafede her resturantta görebilirsiniz. Türk, Hintli, Fransız, İtalyan ülkede çok fazladır. Bunun güzel yanı Türkiye'de lüks olarak tabir ettiğimiz yemekler orada sıradan kafelerde bile yenebilir. Her kesime hitap eder.

İngiliz bir arkadaşınız ben kahvaltı ediyorum dediğinde sakın ekmek, zeytin, peynir hayal etmeyin. Confleks tarzı sütle yapılan atıştırma (porrdige) düşünebilirsiniz. Eğer kafede ise Birtish breakfast tabağı, beans on toast, sandiviç veya spanish omlet olabilir. Kahvaltı tabaklarında patates chipsi olabiliyor. Sabah sabah nasıl yiyorlar onu anlayamadım:) Beans bildiğimiz kuru fasulye ama tatlı soslu. Heinz marka çok iyi, küçük kutularda alıyorsunuz mikro dalgada 1 dakika ısıtıyorsunuz. Patates chipsiyle karıştığında tadı çok güzel oluyor. Beans on toastaki gibi yağlı tost ekmeğinin üzerine de koyabilirsiniz. Domuz sosisi, yumurta, tavada pişmiş mantar,soğan,domates... Spanish omlet ise menemen daha bol malzemelisidir. Mantar, soğan, domates ve yumurta.

Akşam ve öğle yemeklerinde sebze olarak sulu yemek yerine havuç, bezelye veya brokoli olabiliyor. Dondurulmuş ürünler buharda ya da mikrodalga da ısıtılıyor ve terayağ sürdüğünde lezzetli bir hale geliyor. Bizim alışmadığımız taraf ise tuz ve ekmeğin olmaması. Pilav sade olarak yenmiyor curry sos veya chilli konabilir. Öğle yemeklerinde kumpir benzeri jacket potato çok iyi gidiyor. Karidesli, chilli, beans veya tuna mayones (mayonez, mısır, ton balığı) konabilir.

Akşam yemeği tabağında gravy sos(et sosu, püreyle de güzel oluyor) ve yorkshire puding (ekmek yerini tutabilir) yaygın. Pazar günleri şömine başında (resturant da şömine olabiliyor) bira ile insanı dinlendiriyor.

Yemek kültürümüz çok farklı. İnanın alışıyorsunuz ve daha çok sevebiliyorusunuz. Kahvaltı benim için çok ideal. Öğle ve akşam yemeklerinde sevdiğim yemeklerin resmini ekledim. Ekmeksiz yemeğe alışıyorsunuz. Ben en çok kebabı özlemiştim:) Ama diğer yemeklerden gerçekten memnundum. Hatta fırsat buldukça hala yemeğe çalışıyorum.

Yemek resimleri için:

http://emirergin.blogspot.com/2012/02/ingiliz-yemekleri.html

 
Toplam blog
: 56
: 1239
Kayıt tarihi
: 14.11.11
 
 

30 ülke ve yüzlerce şehir gezisi için tatiliyet İstanbul Üniversitesi Arkeoloji ve Tarih bölümü, ..