Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mayıs '07

 
Kategori
Dil Eğitimi
 

İngilizce gramer (dilbilgisi) nasıl çalışılabilir?

İngilizce gramer (dilbilgisi) nasıl çalışılabilir?
 

İngilizce öğrenme koşturmasında herkesin bu dili öğrenmek için farklı amaçları olabileceğine bir yazımda değinmiştim. Bu tıpkı farklı ortamlarda giymek için bir kıyafet almak ya da diktirmeye benzer. Ya konfeksiyon mağazalarına giderek size uyan bir modeli alırsınız ya da bir terzi seçip istediğiniz modeli kendinize uygun bir şekilde edinirsiniz. Artık bu modeli kullanmak size kalır. Gramer çalışmak’da dil eğitiminde modellerden birisidir.

Elbette ki dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi gereken dil öğreniminde gramer çalışmak tek başına yeterli olmayacaktır. Gramer dilin bel kemiğidir ancak iletişim için her zaman öncelik taşımaz. Gramer bilgisi ve kullanımı çok iyi olmadan da insanlar o dilde iletişim kurabilirler.

Bazı durumlarda ise gramer çalışmak öncelikli bir hale gelebilir. Bu bir sınava hazırlanmak amacıyla yapılıyor olabilir ya da şu an benim derse girdiğim bölümde olduğu gibi okulun İngilizce dersi için seçtiği kitap gramer ağırlıklıdır. Bu veya benzeri durumda nasıl bir çalışma yöntemi izlenebilir?

Öncelikle verilen konuyu çalışma ortamında iyice anlamak gerekir. Detaylara hakim olmak gerekli olmakla beraber, her detaya takılmak da zaman öldürücü ve yorucudur. Kavramanız gereken şeyler o konunun içeriğine göre önemlidir ya da değildir.Eğitmenin odaklanmanız gerken yerler konusunda sizi yönlendirmesi önem taşır.

Öğrenme gerçekleşirken alıştırma yapılması her konuda olduğu gibi bilginin yerleşmesini sağlar. Alıştırmalar yapılırken yapacağınız hatalar öğrenmede çok önemli bir rol oynar. Ne kadar çok kullanım yapılırsa bu hataların farkedilme ve düzeltilme olasılığı o kadar artar. Bu bağlamda çalışma eğitmeninizin sizin ihtiyaçlarınızı ve eksiklerinizi algılaması çok önemlidir. Bazı konularda yapılan hatalar ve karıştırmalar çoğu insanda aynıdır ve üstesinden kolaylıkla gelinebilir.

Öğrenim sırasında konuların iyice anlaşılmış olması bu bilgilerin yerleşmiş olduğu anlamına gelmeyebilir. Örneğin şimdiki zamanı çalışan bir başlangıç öğrencisinin “They playing basketball”dediğinde ya da yazdığında “are” kelimesini koymayı unutabildiği gibi. Hatayı düzeltmek için kendisine tekrar ettirdiğimizde ya da hatalı cümleyi biz tekrar edip düzeltmesini beklediğimizde eksiği farketmeyebilir. Bu öğrenci konuyu anlamış ama bilgi henüz tamamıyla yerleşmemiştir. Bu yüzden kısa aralıklarla düzenli tekrar ve alıştırma yapmak çok önemlidir. Bu kişiden kişiye değişir ancak böyle bir durumda yazarak ya da sesimizi teybe kaydedip hata ve eksiklerimizi görüp düzeltmek bize zaman kazandıracaktır.

Eğer hedefimiz dil sınavıysa unutmamalıyız ki hepimizin düştüğü en büyük tuzaklardan biri konuyu iyice anladım öyleyse biliyorum ve sınavda yaparım tuzağıdır. Bu genelde sınavda bilgilerin birbiriyle karıştırılmasıyla sonuçlanır ve sınav sonucu elimize geldiğinde de ben bunu biliyordum nasıl bu hatayı yaptım gibi sorgulamalarla bizi karşı karşıya bırakır. Tabii ki canım diğerleri önceden biliyorlardı gibi bir bakış açısıyla içimizi rahatlatsak da gerçekte bilenlerin de eğer düzenli çalışma yapmaz ve üzerine koymazlarsa gün gelip tükenecekleri ya da yeni öğrenenlerin düzenli bir çalışmayla gün gelip diğerlerinden farklı bir seviyeye gelebileceği gerçeğini yadsıyamayız.

İyi çalışmalar ve yüksek puanlar dileğimle...

Not: İngilizce grammar kelimesi dilbilgisi anlamına gelmektedir. Dil öğreniminde çok yerleşik olduğu ve kullanıldığı için yazıda dilbilgisi yerine gramer sözcüğü kullanılmıştır.

 
Toplam blog
: 12
: 3728
Kayıt tarihi
: 19.03.07
 
 

1966 Ankara doğumluyum. Ortaokul ve Liseyi TED Kayseri Koleji'nde tamamladım. Gazi İngilizce Öğretme..