Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Temmuz '20

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

İngilizce'yse Marslı Konuşuyor

Arapça yazılmış abuk subuk yazıları bilinçsiz Müslümanların Kuran ayeti sanmalarının bile bir mantığı var: Kuran Arapça, bilmeden bir hataya düşmeyelim.

Peki siz her İngilizce konuşanı(hatta yabancı dilde konuşanı) neden Aynştayn sanıyorsunuz?

Adamlar sırf konuştukları dil ile bizim gibi toplumlarda hava atıyorlar.  Konusunu bilmiyoruz, kariyerini bilmiyoruz; doğru mu yanlış mı söylüyor bilmiyoruz yabancı dil konuşuyorsa koyun gibi dinliyoruz!

Aslında ben de bir Voltaire’yim ama sizde bu aşağılık kompleksi olduğu sürece hiçbir şey değilim. Binlerce yazımda ileri sürdüğüm fikirler Voltaire’yi geçer de sizi geçemez.

Türkçe yazıyorum konuşuyorum ağzımla kuş tutsam kaybediyorum. Yazılarımı İngilizce yazsaydım daha önemli olurdum. Aşağılık kompleksi ezik toplumlara özgü.

Ben kendimi Voltaire’den aşağı görmüyorum ama siz aşağı görüyorsunuz hatta sen de kimsin diyorsunuz.

Adam çıkıyor kürsüye TV’ye filan önemli bir kişi gibi konuşuyor çevir Türkçeye bir şey yok. Yabancı dilde konuşuyor diye önemli oluyor.

Arapça duysan secdeye varıyorsun İngilizce duysan Marslılar konuşuyor sanıyorsun!

Bir İngiliz çoban gelip Türkiye’de profesörüm diye konferans verebilir. Ben Kerim Korkut Oksford’da dekan olursa ancak dinlerim!

Yabancı biri yabancı dilde konuşuyorsa önemli oluyor.

 

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..