Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Kasım '06

 
Kategori
Dil Eğitimi
 

İngilizceyi öğrenelim

Ben İngilizce öğretmenliği yapıyorum, öğrencilerim yetişkin arkadaşlar. Hizmetiçi Eğitim Kurumunda görev yapmaktayım. Bir şeyi eleştirmek, yapmaktan daha kolaydır. Zaten eleştirmek ve muhalif olmak çok zeki ve aydın olma kurallarından biridir! Aynı fikirde olmadığımı belirtmek zorundayım. Eleştiri gereklidir, olumlu ya da olumsuz. Fakat hiç bir şey üretmeden, bilgi eksikliği ile eleştirmek doğru değil. Özellikle artık uluslararası dil olan İngilizcede neredeyse "Türkilizce" olarak dilimizi esir almış görünüyor. Benim asıl üzerinde durmak istediğim konu, dil öğrenimindeki bize kolaylık sağlayacak ana kaynaklar; ama bu kolaylıklardan bahsetmeden önce kendi dilimize ve kültürümüze sahip çıkmazsak, sonuç pek iç açıcı görünmüyor. Geçen gün mankenlerle bir söyleşi yapıldı, Türkçe konuşup konuşmadıklarını anlayamadım. Biri 'casual bir elbise giydim, çok rahattı' dedi! Ben bir İngilizce öğretmeni olarak onun günlük, rahat giyisi anlamına gelen 'casual' sözcüğünü anlayabildim, ama burası Türkiye ve dilimiz Türkçe. Ulusal olmadan evrensel olamayacağımızı, hayran olduğum Orhan Kemal sürekli yazılarında belirtmiştir. İngilizce uluslarası bir dildir, dünya artık tek bir eyalet gibidir, herşeye heryere rahatlıkla ulaşılabiliyor, dil öğrenimine önem vereceğiz, ama sınırlarımız olmalı! Ben İngilizce öğretmenliği yapıyorum diyerek kendi ana dilim, kültürüm olan Türkçeyi katletme hakkına sahip olamam...

Şimdi gelelim dil öğrenimindeki zorluklara;İngilizceyi Türkçe öğrenir gibi öğrenmekle bir yere varamayız, kurallara esir olarak öğrendiğimizde kural dışı bir dil olduğu için daha büyük çelişkilerle dili konuşamayız, tek tek sözcükleri öğrenmek, bir ağacın yapraklarıyla tek tek ilgilenmeye benzer ki buda insanı yorar ve bıkkınlık getirir. Ağacın köküne dikkat edersek gerekeni yaparsak yapraklar zaten çok sağlıklı bir hale geleceklerdir.

Benim önerim, bol bol kulak eğitimidir, dili anlayıp anlamadığımızın üzerinde durmadan sürekli dinlemek, bu bilinçaltı seviyede dile karşı yakınlaşma ve bağ kurmayı sağlar, daha sonra basit seviyelerde kitap okuma alışkanlığı, hikaye kitapları, ilgi alanındaki kitaplar bu şekilde dil rahatlıkla öğrenime açık hale gelir. Öğretmen önemlidir. Hiç bir teknoloji yürekten yüreğe akan sevgi dolu bir ortamda öğrenmenin tatminini veremez. Öğretmenin anlattığı anıları, başına gelenler, kısa ama gerçek hikayeler öğrenmeyi çok ama çok daha zevkli kılacaktır. Ben başına pişmiş tavuğun başına gelenler gelmiş bir öğretmen olarak paylaşacak çok hikayeleri olan biriyim, öğrencilerime bunları İngilizce olarak anlatırım, anlattıklarımı cümlelere, sonra sözcüklere, atasözleri ve deyişlere getiririm, kıssadan hisseyi sever öğrencilerim. Yetişkin arkadaşlarla çalışmayı çok zevkli buluyorum, onların içindeki çocuğu dışarıya çıkarmak zevkli oluyor. Aslında bende yaşlı bir çocuğum ve çocuk olarak kalacağım; bu durum yaşamı çok boyutlu yaşamayı, heyecanın hiç bitmemesini, öğrenmenin sınırsızlığını hissettirir.

 
Toplam blog
: 258
: 2037
Kayıt tarihi
: 09.11.06
 
 

Ben İngilizce öğretmenliği yapan yurdum insanıyım. Yalnız öğrencilerim yetişkin arkadaşlar. Devlet m..