Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ocak '12

 
Kategori
Eğitim
 

İngilizceyi öğrettik sıra Arapçada

İngilizceyi öğrettik sıra Arapçada
 

Eğitim kurumlarımızda İngilizceyi sular, seller gibi öğrettik ki şimdi sıra okullarda Arapça öğretmeye geldi. Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer’in imzasıyla çıkan Talim Terbiye Kurulu’nun 29/09/2011 tarih ve 141 Sayılı kararına göre Arapça 2012-2013 öğretim yılında 4 ve 5,  2013-2014 yılından itibaren 6, 7 ve 8. sınıflarda okutulmaya başlanacak.

Bakanlık Arapça Dersi Öğretim Programını hazırlamış durumda. Verilen bilgilere göre okullarda okutulacak Arapça kitaplar 2012 Temmuz ayında Tebliğler Dergisi‘nde duyurulacakmış. Yayınevlerinin kitapla ilgili başvuruları Bakanlık tarafından 29 Haziran 2012 tarihine kadar alınacakmış. İlköğretim Arapça Dersi Öğretim Programı, 4 ve 5. sınıflar için haftada 3 ders saati, 6, 7 ve 8. sınıflar için 4 saat üzerinden toplam 648 ders saati olacakmış.

Anımsarsanız Cumhuriyetin ilk yıllarında Arap harfleriyle yazma zorunluluğu, Türkçe bazı sözcüklerin telaffuzunda sıkıntılar yaratmış, bu nedenle 1 Kasım 1928’de harf devrimiyle Abece’ye geçilmişti. 84 yıl aradan sonra AKP hükümeti Arapça dersiyle tekrar Elifba’ya dönmenin yolunu açtı.

Atatürkçüyüm, demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti anlayışını benimsiyorum diyenlerin hala kafaları karışıksa, olan biteni algılayamıyorlarsa pes doğrusu.

Daha iki yıl önceydi. İngilizce öğretemiyoruz diye Türkiye’de 16 000 İngilizce öğretmeni atama beklerken Milli Eğitim Bakanlığı dışarıdan 40 000 İngilizce öğretmeni ithal etmeyi planlamıştı.

Şimdi de Arapça dersini gündeme getirdiler. Üstelik hali hazırda atama bekleyen Arapça öğretmenimiz de yok. Bu durumda doğacak binlerce Arapça öğretmeni ihtiyacının nereden ve nasıl karşılanacağı merak konusu. Acaba İmamhatip Lisesi mezunları mı Arapça öğretmeni olarak istihdam edilecek yahut Suudi Arabistan, Mısır gibi Arap ülkelerinden mi Arapça öğretmeni ithal edilecek? Yoksa atama bekleyen 350 000 öğretmen adayı kurslardan geçirilerek Arapça öğretmeni niteliği mi kazandırılacak?

Kimse kendisini avutmasın. Türkiye demokratik, laik ve hukuk devleti olmaktan hepimizin gözü önünde çıkarılıyor.  Kişisel hesap peşinde koşanların, kendi çıkarlarını ülke çıkarlarının önüne koyanların, ülke elden gittikten sonra mı akılları başlarına gelecek?

Demokratik, laik, sosyal hukuk devleti düşüncesini benimsediğini iddia edenler, programına bu ilkeleri koyan muhalefet partileri uyuyorlar mı? Beceriksizler mi? Çaresizler mi? Korkuyorlar mı?

Merak ediyorum, acaba neden susuyorlar?

 
Toplam blog
: 114
: 860
Kayıt tarihi
: 29.12.06
 
 

Osmaniye Düziçi doğumluyum. Sınıf öğretmenliği, ilköğretim müfettişliği, il milli eğitim müdürlüğ..