Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ekim '09

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

İnovasyon

İnovasyon
 

açık inovasyon modeli


Arkadaşlar bugün de inovasyon ile ilgili yazmak isteğini hissettim.

Öncelikle şirketlerin neden inovasyon yapması gerektiği konusuna bir açıklık getirelim. Küreselleşen dünyada ve sertleşen rekabet koşullarında ayakta kalmak ve şirketlerin devamlılığını sağlamak için gerekmektedir. İşletmelerin amacı, gerekli girdilerini maliyetlerinden daha değerli mal ve hizmetler üreterek üstün değer yaratmaktır. Günümüz piyasa koşullarında artık kar yapmak imkansız hale geliyor. Şirketlerin varlıklarını sürdürebilmeleri için inovasyona başvurmaları gerekmektedir.

Peki Nedir Bu İnovasyon?

İnovasyon bence yapıldığı ana kadar karşılanmamış bir piyasa ihtiyacına cevap veren ve kullanılacak gerekli kaynakların maliyetinden daha fazla değer yaratan yeni bir yaklaşımdır. Burada değer yaratmak değerli bir kaynağa yada savunulabilecek bir konuma sahip olmak değil, yeni bir şey denemenin doğasında bulunan belirsizliği etkin bir şekilde yönetmektir.

Pek çoğumuz için yenilik sıfırdan yaratılan özgün şeyleri çağrıştırır. Oysa inovasyon çoklukla hali hazırda mevcut olan öğelerin ya da bilgi birikiminin farklı bir şekilde kombine edilmesi sonucu ortaya çıkan yeniliktir.

İnovasyon yaklaşımında inovatif bir yönetici ya da girişimci piyasadaki boşluğu görür. Bu boşluk o güne kadar yeterince hizmet sunulmayan bir müşteri segmenti ya da mevcut ürünleri ucuzlaştırmak yada iyileştirmek için yeni bir teknoloji kullanma potansiyeli olabilir. Yönetici yada girişimci, boşluğu doldurmak için bir plan hazırlar ve söz konusu fırsattan yararlanmak için gereken kaynakları bir araya getirir. Bu kaynaklar para, insanlar, teknoloji olabilir. Tabi bütün bunların yanında risk faktörünü de unutmamak gerekir. Her yenilik büyük riskler taşır. Bununla birlikte belirsizlik de ortaya çıkar. Görünürdeki boşluğun gerçekte var olmadığı anlaşılabilir, planın etkin olmadığı açığa çıkabilir yada çok erken hareket edilmiş veya çok geç kalınmış olabilir.

Eğer yönetici ya da girişimcinin hipotezi doğruysa, gerekli kaynaklar da biraraya gelince değer yaratılır. Bu arada belirsizlik sürecinin de doğru bir şekilde yönetilmesi gerekmektedir. Bu da gerçekleşirse ortaya bir fazlalık yani kar çıkar. Ortaya çıkan kar da yönetici yada girişimcinin inovasyon hızının ve yeni bir şey denemenin doğasında bulunan belirsizliği yönetme becerisinin ürünüdür. Farklı bir söylemle eğer inovasyon yapacaksak risk almak zorundayız. Riskin olmadığı yerde ödül de yoktur.

Yazımı ünlü pazarlama uzmanı Jeffrey FOX’un bir sözüyle bitirmek istiyorum: ”İnovasyon yapın ya da duraklayın. İnovasyon yapın yada buharlaşın. Seçme şansınız yok.”

 
Toplam blog
: 10
: 1010
Kayıt tarihi
: 08.01.09
 
 

Merhaba Arkadaşlar. Ben Furkan Karagöz buradan herkese ulaşabilmek çok güzel. Ben 1984 doğumlu Yıl..