Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Nisan '09

 
Kategori
Felsefe
 

İnsan demişken;

Merhaba ; İNSAN

Yazımın başlığından da anlaşılacağı gibi benim de derdim kendi türümle:))

Düşünmeye, irdelemeye başladığım anlardan beri aklım fikrim hep "Ben kimim, nereden geldim, neden geldim, neden annem ve babam bu kişiler, bu kadar farklılık neden, bizden başkaları var mı ????" gibi, yaşıtlarım arasında pek kimsenin aklına gelmeyen sorularda kalmıştır.

İtiraf etmeliyim ki zaman zaman annemin korkulu rüyası haline de gelmedim değil. Beni bu merakımdan "Kızım, bu konular insanın aklını karıştırır, sen derslerinle ilgilensene" gibi, önce kibar daha sonra da "okul zamanı başka şeylerle ilgilenme demedim mi!" şekline dönüşen uyarılarla başlayan, bazı kısıtlamalarla devam eden yasaklarla vazgeçirebileceğini ummuştu. Ama sonra baktı ki olmuyor, vazgeçti.
Seneler geldi geçti, annemin ve babamın" kızıma sorun o bilebilir , çok okur, meraklıdır"dediğini de duydum. Ne mutluluk değil mi? İşte buna benzer kah yasaklarla kah uyarılarla ben yılmadan sorularıma cevaplar aradım. Buldum mu? Tam olmasa da oldukca uygun açıklamalar yakaladım. En azından öğrendim ki bu sorularla boğuşurken yalnız değilim. Dünyanın her yerinde, farklı dil, din, cins ve yaş grubundan insanlar da bunları düşünüyormuş.

Şu an 57 yaşındayım ve anladım ki en önemli şey NEDEN değil NE olduğumuz.

20 li yaşlarımdan beri de kimsin diye soranlara yeri, soran kişinin kimliği ve aramızdaki ilişkinin derecesine göre değiştirerek hep aynı cevabı vermeye çalıştım.

"Önce insanım"

Bu cevabı verirken de üstüme aldığım sorumluluğu anlamaya ve anlatmaya çalıştım. Cinsiyet, din, meslek, para hiç önemli değildi. Onlarsız olmuyordu ama yalnız onlarda hiçbir işe yaramıyordu.

Bilgiye çok inanırım. Bilgi inanılmaz bir sorumluluk getirir beraberinde. Çünkü bilgiyi bilmek yetmez onu kullanmak gibi bir misyonunuz vardır. Okuduklarımı, bildiklerimi, öğrendiklerimi paylaşmak zorundaydım. İster ilginizi çeker isterseniz çekmez. Ama İNSAN olduğumuzu, bir an bile bize hatırlatırsa görev başarılmış demektir. En azından bunları yazmak ağaçlara, kuşlara, çiçeklere yaşayan herşeye olan borcum diye düşünüyorum. Merak ve paylaşım ve düşünenler olmasaydı filozoflar, sufiler, bilim insanlarını, edebiyatcıları nasıl çıkardı.

İşte, zaman zaman bilgi ve düşüncelerimi sizlerle paylaşmak, isterseniz sizlerinkini de okumak bana keyif verecek.

Şimdilik hoşçakalın, sevgiyle, bilgiyle kalın.

 
Toplam blog
: 97
: 395
Kayıt tarihi
: 15.04.09
 
 

Felsefe, edebiyat, bu alem, öteki alem, uzay, evrensellik; kısacası genelin, "aman canım işin mi ..