Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '18

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

İnsan En çok Kendine Güvenir, Kendinin Ne Olduğunu Biliyorsa.

İnsan En çok Kendine Güvenir,  Kendinin Ne Olduğunu Biliyorsa.
 

Kötü olacağını bildiğiniz bir işin üstüne gitmekte yarar olmaz.
Baştan bellidir.
Çok kara, çok sinsi, çok zor olan bir iş insanın kendine güvenini yok eder.

Bu nasıl olur derseniz?
Yapılmayacağı baştan belli olan bir iştir. Hırs yapıp yapabilirim demek her zaman olumlu olacak demek değildir. Elbette olmaz diye bir şey yoktur lakin her zaman şans yaver gitmez. Kendinize olan güveninize zarar gelirse ondan sonra yapacağınız işlerde tereddüttünüz olur. Ya başaramazsam ve ilave edersiniz tırnak içinde YİNE! İşte bu oldukça zor bir dönemeçtir ya hızla koşarak geçersiniz ya da sizi yer bitirir dönemeç dağ olur, sur olur gözünüzde büyür de büyür orada öylece kalırsınız. Bu kendinize verdiğiniz bir sınavsa hak etmediğiniz bir imtihanı kendi benliğinizde denemenizin size hiçbir faydası olmaz.

Ben yapabilirim güzeldir.
Yapmaya karar verme yarı başarma anlamına da gelebilir.
Bu da oldukça iyi atılmış ilk adımdır ve sanılır ki ardına devam edecektir.

Peki, şöyle demek nasıl olur?
Peşin belli, zorlanılacak, yapabilirim de diyorsun, kendine ziyadesi ile güveniyorsun.

Ve olmadı.
O zaman şunu kendinize iyice empoze etmelisiniz ve demelisiniz ki:
“Bunu yapabilirim gibi geliyor ancak her zaman aksiliklerin olma gibi bir durumu vardır ve bu benim başaramayacağım anlamına gelmez benim adımlarımın önünde barikat konulursa ve geçmek mümkün değilse o zaman ben neden hayal kırıklığına uğrayayım ki.

Engel olmasaydı yapabilirdim.
Bu kadar kendini ezmekten vazgeçmiş olacaksın.

Uğraş, mücadele et, çalış hatta yorul ve basit bir tabirle iflahın kesilsin.
İflahın kesilsin kelimesini bizler aza indirerek konuşur veya söyleriz. Oysa içinde ne çok anlamlar saklıdır. Bakınız:
Kötü, güç bir durumdan kurtulma, iyi bir duruma gelme, onma.
Mübarek ve muvaffakiyetli olmak. Selamete çıkmak. Felaha kavuşmak.
Burada susuzluktan sonra içilen sunun verdiği ferahlıktan söz ediliyor.

Aslında özeti de budur.
Ben her zaman çocuklarıma ve yakınlarıma şöyle derim.
Olmadıysa hakkımızda hayırlı olduğundandır.

Rabbim bizi darda bırakmaz.
Eğer yapabilirim EGO ile yüklenilmişse sizi muhakkak ki yapmadığınız taktirde üzecektir.
Lakin yapabilirim, kendine güvenme hali ise, ne kadar başarılacağının daha önce yapılan eylemlerden biliniyorsa ve dahi normal şartlarda elbette başarabilirim’i de aklınızın bir köşesine kazımışsanız. Söz ettiğimiz manialar önünüze çıkmadığı taktirde siz onu zaten halledersiniz ve bunun bilincinde olursunuz.

Yaptınız oldu ne ala, olmadı mı burada söylenecek söz şu olmalıdır.
Ben elimden geleni yaptım.

Gerçekten yapmışsınızdır. Olmamıştır. Sayfa kapanmıştır.
Kendimizi yıpratmanın, eskitmenin hiçbir anlamı yoktur.

İnsan en çok kendine güvenir eğer kendinin ne olduğunu biliyorsa!

Nazan Şara Şatana

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....