Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '20

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

İnsan Güzeli Aramalı

Evet

Sevgili kardeşlerim

Evet

Evet

 

Sıradan insan

Dünyadan tat almadan yaşar gider

 

Oysa

İnsan dünyadan tat alarak yaşarsa

Yaşadım diyebilir

 

Sıradanlıkta

Ha yaşamışsın

Ha yaşamamışsın

Hiç fark etmez

 

Sıradanlık

İlk insanlık dönemi özelliğidir

 

Sıradan insan

Sabah kalkar

Otla çöple bir şekilde karnını doyurur

Doyuramazsa

Üzülmeden çıkar dışarıya

Bir yiyecek bulursa yer

 

Kendisi gibi birilerini bulur

Onlarla

İleri geri konuşur akşamı eder

 

Gece olur yatar sabahı kalkar

Yine aynı tas aynı hamam

Yaşadığını bilmeden

Yaşamı tüketir

 

Bu ilkellik

Akıllı insana uygun değildir

Akıllı insan

Asla sıradanlığı yaşamaz

 

O durmadan güzeli arar

Hem

Kendi yaşamını

Hem

Diğer insanların yaşamını güzelleştirir

 

İnsanlar

Sıra dışı insanlar sayesinde

Yaşamın tadını alırlar

Yaşam güzel bir şeymiş

Bize bunu sağlayanlardan

“Allah razı olsun” derler

 

Kendilerini de bu işe adarlar

Sıra dışılık arttıkça artar

Yaşam ilkellikten soyutlanır

Güzel yaşama geçer

 

İnsanlar

“Yaşamak

Sevilmek

Güvenlik

Statü sahibi olmak

Kendini özgürce ifade etmek”

Gereksinimlerine kavuşurlar

 

İşte bu

Güzel insanlıktır

Kötülüklerden sıyrılıp

İyiliklere güzelliklere yol almak

 

İşiyle gücüyle uğraşıp

Birlikte yaşam için

Bilimsel ekonomi

Bilimsel ilişki

Bilimsel eğitim

Bilimsel iç ve dış ilişkiler

Gerçekleştirip yaşamaktır

Bir başka deyişle

Nitelikli insanlıktır bu saydıklarım

 

Yani diyorum ki

İnsan

Güzel insanlığa yönelecek

Daima doğru sözlü olacak

İyilikle yaklaşacak çevresine

Barış yaratacak onu koruyacak

 

İşinde

Aklı ahlakı adaleti adabı aşkı kullanacak

Güzel üretimlerde bulunacak

 

Bir de güzel insan

Bilir bildiğini yapabilir

Yapabildiğiyle geçinir

Yakın olma ilişkisi taşır

Yani insanlara uzak durmaz

El birliği dil birliği gönül birliği yaşar

 

Ben bunu yaşamak için

Gayret gösteriyorum

İnsanlarımıza da bunu öğütlüyorum

 

Yüzünüz hep güleç olsun canlarım

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..