Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mart '17

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

İnsan her yerde okur. Kitabını al, meydana gel...

İnsan her yerde okur. Kitabını al, meydana gel...
 

Didim Belediyesi Kültür ve Sosyal işler Müdürlüğü , “Kütüphaneler Haftası”  dolayısıyla kitap okuma alışkanlığını ve farkındalığını geliştirmek üzere, kitabını al, meydana gel sloganıyla Didim Cumhuriyet ve Demokrasi meydanında bir etkinlik düzenledi.
Didimliler, kitaplarını alarak, Cumhuriyet ve demokrasi meydanında kitaplarını okumaya başladılar. Didim Belediyesi de okurlara; Atatürk’ün Söylevini – Nutuk kitabını- dağıttı…
 
Belediye Başkanı Deniz Atabay,  53. Kütüphane Haftası nedeniyle düzenledikleri bu etkinlikle okuma alışkanlığı edinilmesine ve kitap okumanın yaygınlaştırılmasına katkı sunmayı hedeflediklerini söyledi. “Bu etkinliği alanda yaparak her yerde kitap okunabileceğine de göstermek istiyoruz” diyen Atabay, ülkemizde gazete ve kitap okuyan insan sayısının çok düşük olduğunu belirterek çocukluktan itibaren okuma alışkanlığı edinilmesinin ülkemiz  açısından çok önemli olduğunu belirtti. Öğrencileri de bu etkinliğimize davet ettik anlaşılan o ki; dersleriyle etkinlik çakıştığı için aramızda yoklardı dedi.
 
Didim Kitap Severler Kulübü de, Didim’de kitap okunması için önemli bir uğraşı veriyor.“İnsan her yerde okur” sloganını çok tuttum. Okumak isteyen ve seven kişiler için okumanın yeri- mekânı- o kadar önemli değildir… Almanya’daki öğretmenlik yıllarımda çok değişik okullara trenlerle ve otobüslerle uzun yolculuklar yaparak okullarıma ulaşıyordum. Otobüslerin, trenlerin o rahat ortamında her yolcunun elinde mutlaka bir kitap bir gazete oluyordu. Yolculukları boyunca okuyorlardı. Hele annelerin veya babaların okuma yazma bilmeyen çocuklarına kısık sesle kitap okumaları beni çok etkilemişti. Ülkemizde de bu tür alışkanlıkların olmasını yıllarca düşleyip durmuştum… Ne yazık ki, ülkemizde kitap okuma alışkanlığı yeterince geliş(tirile)medi… DESAM tarafından hazırlanan Ar-Ge raporuna göre, Türk halkı günde 6 saatini televizyona, 3 saatini ise internete ayırırken, kitap okumaya yılda ancak 6 saat vakit ayırıyor. Türkiye'de okuma alışkanlığı yok denecek kadar az. AB ülkelerinde yüzde 21 olan kitap okuma oranı, Türkiye'de sadece yüzde 0,01.(binde bir) Türkiye, kitap okuma oranında dünya ülkeleri arasında 86'ncı sırada; Gambiya, Fildişi Cumhuriyeti gibi Afrika ülkeleriyle birlikte yer alıyor. Türkiye’de kitap okuyan on binde bir kişinin okuduğu kitaplara baktığımızda yani en çok okunan kitaplar ise genelde; Fıkra kitapları, Namaz hocası ve Dua kitapları ile aşk kitapları başı çekiyor.
 
Voltaire (1694 – 1778)  bir kitabında şu ağır tespiti yapıyor. “İstanbul’da bir yılda yazılanlar, Paris’te bir günde yazılanlardan azdır. Ne yazık ki o yıllardan bugüne çok fazla değişim olmamıştır. Sıkıntılarımızın temeli de budur.  Ülkemizde kitap okuma alışkanlığının geliştirilmesi yönünde olumlu bir siyasi anlayışın-gelişmenin- olmadığını düşünenlerdenim…
 
Didim ilçemizin yerel yönetimlerinin geçmişten beri yazarları kitaplarıyla buluşturduğu yazarlar festivali çok önemli ve başarılı bir festivale dönüşmüştür… Bugün, Cumhuriyet ve Demokrasi meydanındaki “kitabını al gel, insan kitabı her yerde okur.” Etkinliğini de çok önemli buluyorum. Bu arada Didim Kitap Severler Kulübünün de, ilçemizde kitap okunması uğraşılarını çok önemli ve değerli buluyorum…
 
Kitabını al gel, istediğin mekân da oku… Özellikle de Didim sahilleri kitap okumak için sizleri bekliyor… Bol kitaplı günler diliyorum…
 
 
 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..