Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Nisan '09

 
Kategori
Ruh Sağlığı
 

İnsan kolay yetişmiyor.

İnsan kolay yetişmiyor.
 

Önceleri göklere çıkardığımız insana sonraları rezilce davranışlarda bulunmamalıyız.


Kendimi bildim bileli Türkiye'mizde insana değer verilmediğini görüyorum. Her yetişmiş insanın harcanması o kadar zevkle yapılıyor ki güzel ülkemde, şaşırmamak elde değil.

Aylardır Ergenekon Davası diye çalkalanıyoruz. En saydığımız, en sevdiğimiz, güvendiğimiz insanlar terör örgütünü desteklemek, bu örgüte üye olmakla suçlanıyorlar. Olur olmaz vakitlerinde evlerinden alınıp sorguya çekiliyor, evleri, büroları didik didik aranıp, şahsi eşyalarına, bilgisayar hard-disklerine el konuluyor.

Nazi döneminde böyleymiş Almanya'da. Herkes, bilhassa Musevi kökenliler, Çingeneler çok tedirgin yaşamışlar. Aniden kapı çalıyor, karşınızda Gestapo elemanları veya Nazi askerleri. Giriyorlar içeri, etrafı darmadağın edip, bir iki kişiyi alıp gidiyorlar. Gidenin akıbeti de beli olmuyor.

Bereket versin demokrasilerde bu biraz zor ama bir dönem o da yapılmış. Faili meçhul cinayetler olmuş. Hepsi vatan, millet aşkına ama vatandaş dönüyor şaşkına.

Bekir ÇELENK ismini tanıyanlarınız vardır. Rahmetli, mafya babasıydı, kendisini ve kardeşi Erol'u şahsen tanıdım. Bir de has adamı vardı Atalay Saral, hayattaysa, başına bir şey gelmediyse, Allah ona uzun ömür versin. Beni 3 yıl demir parmaklıklar arkasına gönderdi ama suç onda değildi. O sadece kendisine verilen emri yerine getirdi. Atalay'dan çok şey öğrendim.

Bir gün Bulgaristan'da bulunan Bekir Çelenk'le yaptığı telefon konuşmasında, Bekir Çelenk'e,

- Abi bu Mustafa Mumcu'ya namuslu dedik, güvendik bir kere. Hesap 7 bin Mark açık çıktı. Ama ses çıkarmadım, şimdilik güvenmeye devam edeceğim, bir kere namuslu dedik hemen fikrimizden dönmeyelim, dedi.

İbrahim Tatlıses'in ilk Almanya Turnesi'ni organize ediyordum, patron Bekir Çelenk'ti. Gerçekten 7 bin mark açık çıktı ama ben çalıp çırpmadım, nereye gitmişti bu para? Kısa bir araştırmadan sonra Münih Olimpiyat Salonu'nun kirasını ödemiştim konser için. Onu hesaba katmayı unutmuşum ama bunu da Atalay'a söylememe rağmen bir türlü Bekir Çelenk'in haberi olmadı. Ben namuslu dendiği için namuslu kalan ama aslında 7 bin markı iç eden birisi olarak kaldım Bekir Çelenk için. Benim namuslu olduğumu öğrenemeden öldü.

Haklı olmak önemli değildir. Önemli olan haklı olduğumuzu ispat edebilmemizdir. Ama çoğu kez ispat edemeyiz haklı olduğumuzu. Çamur atan elini suyun altına tutar temizlenir. Aman çamur atılanın temizlemesi zor olur bazen, temizlese de onu çamurlu yüzle gören olmuştur. İzi kalır çamurun. Atalarımız "Çamur at izi kalsın!" derler ya! İşte olay bu...

*****

Şimdi bir vatandaş düşünün sizi çok sevip saydığını söylüyor, Kandillerde mandillerde, bayramlarda mayramlarda size SM gönderiyor, her zaman saygılı. Ama bir gün bloglardaki yazılarından dolayı ters düşüyorsunuz. Birisine yaptığı hakaretlere sessiz kalamamış düşünce belirtmişsiniz.

Lanet olsun deyip çekiliyorsunuz kenara. Ama o da ne? Muhterem boş durmamış, kendisiyle yaptığımız Yorum/Cevap yazışmalarını, mesajları toparlamış, adınıza dosyalar açmış.

Haydaaa! Ne işin vardı çayda? Ben bile merak ettim vallahi. Tıkladım okudum hepsini. Hiç değiştirmemiş. Orijinal yazışmaları kopyalamış oraya. Herkesin işi gücü yok da artık bize odaklanacaklar ve aramıza nasıl karakedi girdiğini öğrenecekler.


* Şurada dostluk çerçevesinde yazıp, okuyoruz. Egolarını tatmin etmek için başkalarına çamur atanları desteklememeliyiz. Bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın, diye düşünebiliriz ama yılanın bize dokunmayacağı garantisi yoktur. Yılan bu, başını ezmezsen kime dokunacağı belli olmaz.

* İnsan kolay yetişmiyor. Dostluk kurmak istemediklerinizden uzak durun ama ona çamur atmayın!

* Önceleri beğenip takdir ederek göklere çıkardığınız bir insanı, sizin hoşunuza gitmeyecek bir davranışından dolayı yerin dibine batırmaya çalışmayın!

* Ne istediğinizi bilin! Bilmediğiniz şeyleri istemeyin!

* Kendinizden bilgililere saygı gösterin, onlara imrenin! Kıskanmayın, fesatlık yapmayın!

* Egonuzun kurbanı olmayın! Başkalarını kendi şahsi problemlerinizle meşgul etmeyin!

* Kin, nefret duygularıyla bir yere varsanız da, orada huzurlu olamazsınız. Başkalarını karalamakla siz sadist duygularınızı tatmin edebilirsiniz ama karşı tarafı yıpratırsınız. Yazık olur, insan kolay yetişmiyor, kolay harcamayalım!

Saygılarımla.

Mustafa Mumcu, 20 Nisan 2009 / 16:05
 
Toplam blog
: 324
: 2811
Kayıt tarihi
: 10.04.07
 
 

06. 06. 1945 İzmir doğumluyum ve İzmirli olmaktan da gurur duyuyorum. 1968 yılında birkaç yıllığın..