Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Erdoğan Özgenç DOST MECLİSİ

http://blog.milliyet.com.tr/erdoganozgenc

11 Mart '14

 
Kategori
Güncel
 

İnsan mısınız?

İnsan mısınız?
 

İNSAN MISINIZ?

İnsan, kendisi dışında doğada bulunan tüm canlıları (?) öldürerek yiyen tek canlıdır. Yani insan kendisi veya başka birileri tarafından bir şekilde öldürülmüş canlılarla beslenme alışkanlığına sahiptir.

Ama bu demek değildir ki; insan “canavar” dır…

Ben de oldum olası böyle düşünüyordum ta ki televizyonda bir aracın arkasında kuyruğundan bağlanmış, asfalt yolun üzerinde sürüklenen “köpeği” ve bu sahneyi kilometrelerce hiçbir müdahale de bulunmadan çeken insanları izleyene kadar…

***

Yaratan ve doğa; canlılar arasında bir paylaşım ortamı yaratmıştır, bu bir kuraldır, kim ve ne zaman bu kuralı bozmaya kalksa yaşam alt üst olmaktadır.

Yeryüzünde bulunan tüm canlıların bir görevi var ve hemen hepsi de bu kurallara uymaktadır bir tek canlı hariç; “insan…”

Şöyle dünya ve insanlık tarihine lütfen çok dikkatli bakın, bunu medeni ya da medeni olmayan yobaz olan yobaz olmayan şeklinde algılamadan…

-Öncelikle paylaşmayı bilmiyoruz

-Canlıların yaşam haklarına saygı duymuyoruz

 -Sevmeyi, sevişmeyi, sabretmeyi ve çok daha acısı “şükretmeyi” bilmiyoruz.

Ve ne yazık ki kim olduğumu nereden geldiğimiz de…

***

Ülkemizde “köpek” eti yenmiyor(belki?) ama köpekler sayesinde sahip olduklarımızın sayısı son derece fazla…

Bir kere insanlığın ders alması gereken “köpek sadakati” var önümüzde en canlı haliyle duran…

Şimdi bir kere daha etrafınıza son derece dikkatle bakın ve söyleyin bana;

Kaç arkadaşınız kaç dostunuz var, ölen arkadaşının dostunun hatta anasının babasının çocuğunun mezarına gidip günlerce bekleyen ve için için ağlayan…

Çok iyi biliyorum ki 1975 yılında ölen annelerinin babalarının ve ağabeylerinin mezarına senelerdir gidip bir avuç toprak atmayan su dökmeyen dua etmeyen arkadaşlarımız var…

İddia ediyorum; ölmüş sahibine bekçilik eden dönmesini bekleyen ve toprağında uyuyan “tek canlıdır” köpek…

***  

Sabah kahvaltı sofrasından kalktım televizyonu açtım, divana oturmuş haberleri izliyorum; eski bir arabanın tamponuna kuyruğundan bağladığı köpeği(ölü mü canlı mı belli değil) yerde sürükleyen ve onun arkasında km. ce çekim birilerinin haberi vardı.

Gözlerim fal taşı gibi açıldı, gördüklerime inanamadım, hiç farkında değilim ayağımı yere vurarak oturduğum yerden söverek fırlamışım, ellerim titriyordu,

Kahvaltı da elinizin artığı sucuklu yumurta vardı ağzım kokmasın diye bir sakız aldım çiğniyordum, lanet olsun bu sahneyi gördüğüm anda sinirden sakızı yuttum…

Haberlerin alt yazısında “insan mı” diye bir yazı vardı, hayır dedim bunu yapanlar “insan olamaz”

Bendeniz anında yazı yazmasam hemen resim yaparım işte yanda gördüğünüz resim de o anda çizdiğim resimdir.

Şimdi soruyorum; sahibinin mezarının başında bekleyen ya da yaşadığı sürece hiç kimsede göremeyeceğiniz kadar sadakat gösteren “köpek mi” insan, yoksa köpeğe bu kadar acıma

***

Veteriner olmak için can atan ve bunun içinde gecesini gündüzüne katan lise son sınıf bir oğlum var benim; Cankat. Bu sahneyi görür görmez gözyaşlarına hakim olamadı. Dilim tutuldu ne diyeceğimi, nasıl teselli edeceğimi bilemedim.

Düşünüyorum da bu gidişe bu ruhsuzluğa insanlık dışı davranışlara kim dur diyecek?

Benim oğlumu ve benzeri insanları hüngür hüngür ağlamasını görmezden gelip oy peşinde koşan dinimizi sömüren insanları salak yerine koyan zihniyetler mi?

Ya da kıblesi para olmuş millet olgusu vatan sevgisi kaybolmuş değerleri kazanımları ellerinden alınmışlar mı?

Ve ya,  yaşam kaynağını sömürüden alıp tehditle şantajla riya ile güçlenmişler mi?

Ülkeyi birliğimizi beraberliğimiz paramparça etmek için mitinglerinde “Türk Bayrağı” bulundurmaktan kaçınanlar ve bunun hesabını soramayanlar mı?

İnsan olmayı beceremeyenlerin “köpek” kadar onurlu (haysiyetli) olamaması ne kadar acıdır değil mi?

Bu nedenle de kediye köpeğe atına hatta kendilerini benzettikleri koyuna ve eşeklere (?) eziyet eden işkence yapanların ve buna göz yumanların nesine “insan” diyeyim ki?

***

Bunlar ve saydıklarımı asla insan olamazlar hatta hayvan bile değiller, bunlar başka bir şey başka bir mahluklar ama kesinlik “insan değiller…”

***

Ve bir başka haberde de 7,5 aylık bebeğini ayaklarının altında ezerek öldürenler; bunlara nasıl insan diyeyim ben söyler misiniz?

Kesin dilimi susturamazsınız, kırın ellerimi kalemimi kıramaz yazmama engel olamazsınız, kör edin gözlerimi görmeme engel olamazsınız.

Ruhlarını satan öldüren, duyguları yok eden kanlarının kapkara olduğu bu mahluklara bana “insan” dedirtemezsiniz…

Sahip çıkamadığımız tüm canlılardan onlar için gözyaşları dökenlerden hasaten “özür diliyorum…”

Hala insan mı hayvan mı olduklarına karar veremediğim bu mahlukları da Allah’a havale ediyorum.

Diyeceksiniz ki; onları da Allah yarattı?

Hiç sanmıyorum dostlar hiç sanmıyorum…

İyi akşamlar…

Erdoğan ÖZGENÇ

 
Toplam blog
: 846
: 425
Kayıt tarihi
: 26.06.12
 
 

Emekli banka müdürüyüm ama kart vizitimde "insan" yazıyor. Adana'da ikamet ediyorum. Herk..