Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Nisan '12

 
Kategori
Siyaset
 

İnsan Neden Milletvekili Olmak İster ?

İnsan Neden Milletvekili Olmak İster ?
 

Şimdi şöyle bir düşünün...Bütün imkanlara sahipsiniz, malınız mülkünüz bankada yüklü miktarda paranız, şahane bir işiniz, yatırımlarınız vs. vs. kıskanılacak bir hayatı yaşıyorsunuz.

Sonra günün birinde diyorsunuz ki.. Ben milletvekili olacağım. Neden ?

İnsan Doğası Gereği Hizmet Görmeyi Sever....

Yıllar önce rahmetli İlhan Selçuk (Yanlış hatırlıyorsam beni affedin) yaklaşan seçimler öncesi millet vekili adaylarının çokluğuna değinerek ; "İnsan doğası gereği hizmet görmeyi sever; hizmet etmeyi değil. Şimdi bu kadar aday çıkmış "ben hizmet edeceğim."diyor. Bana hiç mantıklı gelmiyor."demişti.

İlhan Selçuk'un bu dediğine dokunacak olursak; her seçim öncesi 550 kişilik parlemento için partilere milletvekili aday adayları yağıyor. KPSS tarzı sınavlardan geçirip en son mülakatla milletvekili adayı alan partiler dahi var.  Kapılarda kuyruklar ellerde formlar... Dersiniz ki bir devlet kurumunda işe alım var da sınava gelmişler.

Hadi onu geçtim... İnanıyor musunuz gerçekten o adayların milletin içinden gelen milletin kalbini bilen adaylar olduğunu. (Aday adayları içinde varda....)  Adaylar açıklanıyor. Sanayici, Tekstilci, İş adamı, Tüccar, İnşaatcı bir de serbest meslekler var onlar tam bir hikaye. Çoğu hali vakti yerinde kelli felli adamlar. Ne işleri var vekillikmiş meclismiş Ankara'ymış..  (Ya da çok işleri var. Bilinmez.)

Bu  vekiller ne yapar ?

İstanbul bölgelere ayrıldığına göre ben 3. bölgede yaşayan bir vatandaşım. Benim bölgem tam 28 milletvekili çıkarmış. Hani sorsanız kime oy verdin kimdi o milletvekilleri şaşkın şaşkın bakarım yüzünüze.

28 tane vekil.. Benim haklarımı savunmak için oradalar.. Vay be.. Yani bu bölgede bir sorun olduğunda bu vekillerimiz sorunu meclise taşıyacak ya da ilgili birimlerle temasa geçecek. Mantıken böyle olması gerekiyor.

Ama Meclisi takip edenler varsa bu tarz konuşmaların geçtiğine hiç şahit olmadım. Hadi İstanbul'u geçtim. X bir Anadolu şehrinin vekili de çıkıp "Ey ahali benim şehrim de şu yok. Bu yok. Şöyle eksiklerimiz var, böyle yetersizliklerimiz var. Öğretmenim yok, doktorum yok, işsizlik almış başını gitmiş..." dedi mi :) Siz duydunuz mu..Güllük gülistanlık mı herşey.. Eee o adamlar niye orda o zaman. Sadece birbileriyle kavga etmek için mi ? Yoksa her oylamada hipnoz edilmiş şekilde el kaldırmaları için mi ordalar.

O zaman ne gerek var milletvekiline. Nasıl olsa iktidarın meclise getirdiği her öneriye bütün iktidar partili milletvekilleri evet,  muhalefet hayır diyor. Muhalefetin getirdikleri de tam tersi. Hiç de görmedim iktidarın getirdiği bir tasarının reddedilğini. Yani tüm iktidarın vekilleri aynı fikirde, ya da muhalefetten birilerinin evet oyu verdiğini kim görmüş, onlara göre de iktidar haksız. (Ama böyle kıyak emeklilik sonra maaş zammı söz konusu olunca hepsi "evet" veriyor. :))) )  Tuhaf. Kukla gibi orda oturuyorlar. Kim ne derse onu yapıyorlar.

Ne diye Vekilsiniz ?

Bölgene gelmezsin, meclise gitmezsin, kendi öz iradenle karar veremezsin, o zaman neden milletvekili oluyorsunuz ki ? İşleriniz daha yolunda gitsin diye mi ?

Son Söz : Yazının başında belirttiğim üzere ben kısa ve öz anlayamıyorum. İnsan neden milletvekili olmak ister ? İnsanlara hizmet etmek için mi? Sizce mantıklı mı ??

 

 

 
Toplam blog
: 106
: 1591
Kayıt tarihi
: 11.07.11
 
 

Metin ve haber yazarı ..