Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Aralık '20

 
Kategori
Şiir
 

İNSAN OLMAK

Bir kuş olsaydım keşke,

Özgürce uçsaydım gökyüzünde,

Yarsaydım rüzgarı kanatlarımla,

Bulutları yoldaş edinseydim kendime.

Yoksa balık mı olsaydım keşke,

Hiç bıkmadan yüzseydim denizlerde.

Ya da karınca olmak.

İnsanlık zor olmasaydı,

İnsan da olmak isterdim elbet.

Lakin zor zanaat insanlık;

Bir kere akıllı olacaksın,

Aklınla akılları aydınlatacaksın.

 Sonra kafanda barınamayacak,

Söyleyemeyeceğin fikirler.

Dik olacaksın mesela,

Eğilip bükülmeyeceksin,

Kolay kolay ezilmeyeceksin.

Öyle bir ince çizgidir ki insanlık,

İyi ayırt edeceksin her şeyi,

Aydınlığı, aydın kişiyi,

Örneği, örnek olmayı.

Sorgulayacaksın fikirleri,

Düşünceleri ve de her şeyi.

Ne kuş, ne de balık gibi,

Kolay değildir insan için özgürlük;

Daha doğduğunda tutsaksındır,

Sınırlıdır hareketlerin,

Onu kırarsın, bunu yırtarsın,

Otur yerine, uslu dur derler.

Çocukken susturmaya başlarlar,

Büyüklerin işine karışma diye.

Yani yaşken eğerler fidanı,

Dimdik büyütmemek için.

İnsansan eğer inatçı olacaksın,

Ve daha birçok şey olacaksın.

Dedim ya zor zanaat insan olmak,

İnsan gibi yaşamak.

 
Toplam blog
: 25
: 48
Kayıt tarihi
: 03.09.20
 
 

..