Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Şubat '21

 
Kategori
Bilim
Okunma Sayısı
38
 

İnsan Türünün Gerçek Ömrü

At 30 yıl, mesela koyun 12 yıl yaşar lakin insan şu kadar yaşar diyemiyoruz.

Gerçi atın da koyunun da yaşam süresi aynı insan gibi yaşadığı kadar.

Böyle belirleme olmaz; insan denilen canlı türünün normal şartlarda ne kadar yaşayacağı bilimsel olarak tespit edilmelidir.

Yaşadığı kadar diye bir yaşam süresi olmaz.

Organların ömrü hesap edilebilir mesela.

Bir de normal şartlar nedir? Az biraz biliyoruz ama sağlamak kolay değil.

Atıyorum Afrika’da insan türünün gerçek ömrünü belirleyemezsin.

Yaşadığı kadara bakarsak… Bilimsel olarak tespit edilmiş en uzun yaşayan kişi Fransız Jeanne Calment 122 yıl yaşamış.

Diğerleri hikâye; yok 969 yıl yaşamış, yok Zaro Ağa, yok 250 yaşındaki Çinli… Kanıt yok, delil yok, Milliyet Bloğun en palavracı yazarıyım ben bile bu kadar atmıyorum!

Diyeceksiniz ki demek ki 122 yıla kadar yaşanabilir…

Hayır; zaten 110 yıldan fazla yaşamış 100 kişi filan var, 8 milyar dünya nüfusuna bakıldığında istisna, özel durumları var.

Ama 100-110 yıl arasında yaşamış olanlar dünyada 573 bin, Türkiye’de bile 5500 kişi.

İşte bu ölçü olabilir; bugünün dünya koşullarında demek ki en fazla bu kadar yaşanabiliyor. Ve bu tablo ortadayken 100 yaşın altını artık ölçü alamayız.

Yani anlamak istiyoruz insan denen canlı normal şartlarda ne kadar yaşar?

Bana yaşadığı kadar demeyin 30 yaşında ölen var, insan denen canlının normal yaşamı 30 yıl mı?

Diyeceksiniz ki onlar kaza falan…

Hayır, 60 yaşında yatağında ölen de gördük.

Hiç mi normal şartlarda yaşayan kimse yok ya, bakın bakalım ne kadar yaşıyor.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Bundan 4 asır önce, Katip Çelebi, "insan ömrü 120 yıldır" diyor. İhtiyarlık 80'den sonradır diye de ilave ediyor. Lakin kendisi 48'inde ölüyor.

İsmail Hakkı CENGİZ 
 21.02.2021 17:54
Cevap :
Katip Çelebi ilgimi çekti, nasıl aforoz etmemişler...   25.02.2021 6:38
 

"Az yaşa uz yaşa akıbet gelecek başa":)

Halil Güven (Sökeli) 
 21.02.2021 16:17
Cevap :
Gelsin ama zamanında gelsin, 30 yaşında ölmeyelim...   26.02.2021 6:37
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 5779
Toplam yorum
: 14566
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 639
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster