Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '09

 
Kategori
Psikoloji
 

İnsan yaşı

İnsanın yaşı yok. Bence yaşadığı yıl var.

Senin ve benim yaşadığımız yıl ayni olabilir, başımızdan geçenler, biriktirdiklerimiz, gördüklerimiz, bilgilerimiz ayni değilse nasıl ayni yaşta olacağız. Zaman izafi değil mi, senin geçirdiğin son bir saatle benim geçirdiğim aynı mi?

Sen yıllardır yapılmış bir araştırmayı okuyor ve bir deneye bunu aktarıyor olabilirsin, diyelim ki labratuvar ortamındasın, ayaktasın, zamanla yarışıyorsun, akşam olmadan sonucu alıp, bilgisayara dökmek istiyorsun, ben de oturmuşum, bilmem hangi kanalda ki evlilik programını izleyip, canım sıkılarak akşamın olmasını bekliyorum , aynı zaman diliminde, bir diğeri beş çocuğu beslemeye, giydirmeye , evini temizlemeye, hayvanları sağmaya, koşturuyor.Aynı saatleri mi yaşadık?.Ayni zaman dilimine en çok şeyi sığdıran uzun yaşadı ama yaşı genç.Çünkü yapacak daha çok şeyi var. Beden eskiyebilir, bedenle yaşımın ne alakası var. Onun geçirdiğim yıllarla alakası var.

Bir aşk şarkısına ağlayabiliyorsam, gençleri seviyorsam, şiir okuyorsam, torunumu parka götürüyorsam, kulaklarıma koca koca küpeler takıyorsam, gencim. Yaza ekeceğim tarlanın hesabını yapıyorsam, deniz gören evin hayalinden vazgeçemiyorsam gencim , hala öğrenmem gereken şeyler olduğunu biliyor ve istiyorsam gencim.

Bütün korkum, bu gençliğimin bedenim tarafından fark edilmemesi.
 
Toplam blog
: 50
: 746
Kayıt tarihi
: 27.01.08
 
 

Biyologum ama öğretmenlik yaptım. Emekli oldum ve nihayet duygularımı, yaşadıklarımı, gördüklerimi p..