Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '15

 
Kategori
Deneme
 

İnsana bunlar yeter, geri kalan ne varsa almasanız da olur/İstek, yetenek, özgürlük

İnsana bunlar yeter, geri kalan ne varsa almasanız da olur/İstek, yetenek, özgürlük
 

Biz zaten tam olarak dünyaya geldik, birkaç tane yaşama argümanı lazım o kadar. Baktım da başlıkta yazdığımız üçünün dışında yüzlerce gereksiz abuk sabuk konu var. Hepsi de bizim icat ettiğimiz şeyler. Örneğin insanlara saygılı mısın, herkesi seviyor musun? İnsanlara saygılı değilim, kimseyi de sevmiyorum ne olacak! Böyle davranışların zaten karşılığı yok mu, adam ayağıma bassın tokadı yapıştırırım; bir de beni niye böyle uydurma bir disipline sokuyorsunuz ki. Sen o saygısız dediğin davranışları hele bir yap bakalım! Yani saygı diye bir kavram saçma. Sonuçta bana bağlı, yapmam saygısız olurum; ne yapacaksın o zaman. Altı var üstü yok gibi abuk sabuk bir şey!

Diğer hepsi böyle. İsteyeceksin, yeteneğinle elde edeceksin, özgürlüğünle yaşayacaksın; o kadar…

Nedir bu üç kavramın dışında hayatımızı oluşturan konular tek tek sayalım: Saygı, sevgi, barış, hak, emek, kutsal, eşitlik, fazilet, onur, gurur, şeref, ahlak, namus, töre, vefa, sadakat, sözünün eri, doğruluk, dürüstlük, sabır, fedakârlık, karalılık, soğukkanlılık, cesaret, sır saklama, dedikoducu, güven, garanti, sigorta, alçakgönüllülük, ağırbaşlılık, ciddiyet, cimrilik, tutumsuzluk, vatan sevgisi, iradesiz, pisboğaz, itibar, mücadele…

Sayamadım anasını satayım! Cinci hocaya deseydim daha iyi sayardı. İşte insanlar bu konular için savaşıyorlar, ölüyorlar, öldürüyorlar, hayatlarının gayesi bunlar. Oysa bir tanesi bile gerekli değil, hepsi de saçma. Bunların hiçbiri bende olmasın!

Bu uyduruk kavramlarla yalancı bir dünya kurulmuş… Bunların hiçbiri hayatın gerçeklerine uygun da değil. Tutumsuzlukmuş… Adamın parası varsa harcar sana ne kardeşim! Hem zaten harcasın ki insanlar sebeplensin, mezara mı götürecek! Bir de nasıl gülüyorum biliyor musunuz? Bunların hiçbiri hayatta gerçekleşmiyor! E tabi mantıksız temelsiz abuk sabuk şeyler… Mücadele ediyor hava civa. Mücadele edeceğine kötülere destekleriyle güç verenlerin kafasını kır.

Başka güldüğüm nokta da şu. İnsanlar bunlara göre davrandıkları zaman iyi insan olduklarını (yani öyle algılanacaklarını) sanıyorlar. Yani örneğin sabırlıysa. Niye sabretmen gerekiyormuş! Senin canını alırken Azrail sabrediyor mu? Günün saatin gelince…

Biz bu konuyu birçok yazımızda yazdık. İnsanlar söylediklerimizi kale almıyor alay edip bıyık altından bize gülüyorlar. Ama bu kavramların da artık tartışıldığını ve hayatımızdan yavaş yavaş kaybolup gittiğini görüyorlar. Geçmiş yılların en çok konuşulan kavramı “eşitlik” ten bugün söz eden bile yok. “Barış” sadece komünistlerin dilinde… Çünkü bunlar gerçek yaşam argümanları değil. Hiçbirisi bir işe yaramıyor. “Alçakgönüllülük” bugün artık meziyet olarak kabul edilmiyor. “Cesaret insana gerekli değil” dedim, alkış yağmuruna tutuldum.

İnsana yaşamak için üç şey yeter. İsteyecek, yeteneğini kullanıp elde edecek ve özgür olup yapacak/yaşayacak.  Bunların dışındaki her şey sadece hayatı zorlaştırıyor. Vatan sevgisi örneğin. İnsan yaşadığı yeri zaten sever. Vatanı seviyordun yok vatan hainiydin; al sana kavga tartışma… Zorla hiç kimseye hiçbir şeyi sevdiremezsiniz.

Biz mi karar vereceğiz neyin kutsal olduğuna. Bir şey birileri için kutsalsa onlar için kutsaldır. Dünyayı bunlarla güzelleştiremezsiniz. Sadık olmak isteyen sadık olur; ama beni ilgilendirmiyor. Beğenirsem/istersem beğendiğim/istediğim kadar yanında kalırım. Değilse hadi bana eyvallah. Allah rızası için yaşanır mı?

Çoğu tamamen kişisel bir şey, huy gibi. Adamın sır saklama gibi bir huyu vardır, ben öyle değilimdir. Sır benim değil mi ister saklarım istersem saklamam. Arkasından konuşma/dedikodu… Kişiye göre değişir, örneğin benim arkamdan konuşabilirsiniz; korktuğum bir şey yoksa (zaten yaptığım hiçbir şeyden korkmam) niye sorun olsun.

Yani şimdi bütün bunların herkes için geçerli şeyler olması saçma. Saygılı değilsem kötü adamım. Yaşlı birinin elini öpünce mi iyi adam olacağım. İnsanlar bunlara uyamıyor ya da uymak istemiyor canım. Hemen damgayı bas: Kötü adam. Bu meziyetleri varsa iyi adam. İnsanların kellesini kesen IŞİD’de hepsi var, ne diyeceksin! Boş bunlar, boş… İnsanları geriyor, üzüyor, aşağılık kompleksine sokuyor. İradesizsen kötüsün. Ben canımın istediğini yaparım. İrade falan umurumda değil. Beni bu tür hallerimle tartamazsın. Si..ir git! Bunların hepsi sende olsa bile beş paralık adam olmayabilirsin. Bunların insan karakteriyle uzaktan yakından ilgisi yok. Karakter bunlardan oluşmaz. Hepsi uydurma, safsata.

Bunlara bel bağlayan (örneğin itibarım varsa adam sayılırım diyen)  eksik, basit insandır. Eksikliğini bunlarla gidermeye çalışır. Beceriksizdir, yeteneği yoktur bunlarla öne çıkmaya çalışır. İnanılmaz derecede insanlar bu kavramlara bağlı. Yeryüzündeki bütün kavgaların da temelde nedeni bunlar.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..