Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ağustos '08

 
Kategori
Deneme
Okunma Sayısı
719
 

İnsanca dik durmak

İnsanca dik durmak
 

sanalcafe.com


İnsan diğer canlılardan farklı olarak düşünür, üretir, karar verir, uygular, karşı çıkar, sevinir üzülür, güler, ağlar…

Bütün bu özellikler insanda var.

Hayvanın güldüğünü anlayamazsınız mesela…

Ne dediğini de tam olarak anlatamaz…

Hayvan ya, hayvanca bilmeyen insan ne kadar uğraşsa hayvanın yaptıklarını moda mod çözemez…

Pavlovun köpeklerine koyduğu teşhis iç güdüsel davranışlarını ölçmekten öteye gidememiştir.

Kuyruk sallarsa seviyor, dişlerini gösterdiğinde gülüyor, hırladığında kızdığını anlarız filan…

İnsan olmak kolay değil…

İnsana bir çeşit hayvan diyenlere çok kızmışım hayatım boyunca…

Farklıdır, hayvana benzemez yukarıda anlattım ama ille de hayvandır diyenler zorladı beni..

Acaba haklı oldukları deliller var mıydı…

Dayak yiyeceğini bile bile hayvanın tekrar ettiği hareketler bir şeyler çağrıştırıyor ama inanmak istemiyorum insanın hayvan olabileceğine…

İnsan dik durur, boyun eğmez, ruhunu eğmez en azından…

Ama görüyorum ki, insanda olması gereken bir miktar kıskançlık bazı kimselerde hayvani bir boyut kazanıyor ve aptalca saplantılara yelteniyor.

Okuduğunu anlamayan zavallılar bu krize tutulmuş olabilirler diye geçiyor aklımdan.

Sünepe, taze, körpe, yeni yeni insan olmaya adım atmış opoların (yerel terimdir.. Sevimli, bilgisiz küçük çocuk) tanınmamış yüzlerin arkasına saklanarak oradan hayvani yüzünü gizlemeye çalışıyor.

Ne güldüğü belli, ne ağladığı…

Gülemez, ağlayamaz, çünkü hayvan.

Gülmeyi Allah nasip etmemiş kızarmış yüzüne o nedenle hayvana benziyor. İnsan olmaya bir türlü adım atamıyor…

Benim gayem bu türden yarı insan yaratıklara İvan Pavlov’ un şablonunu uygulamak değil.

Bilebildiğim insanı melekelerimi dolaylı yollardan bu tiplere ulaştırmak, onları insanı bir çizgiye çekip dik durmalarını sağlamak insanca…

Mümkün mü?

Kolay değil, ezberi bozulmuş hayvan, yaşı geçmiş hayvan kolay eğitilemez…

Kümese konulan tavuk, suni ışıkla aydınlatılırsa sürekli yumurta edermiş..

Suni ışığı kesilince normal hayatına döner ve arada bir yumurtlar…

Yumurtlar ama bayağıda zorlanır. Dağılmış fizyolojisi kolay toparlanmaz.

Çünkü bi kere alıştı ya, yarım yamalak yumurta etmeye, düzelmez kolay kolay..

Bol sancılı günler dilerim böyle tavuklara…

Horozun karasularında dolaşma derim, başka elimden ne gelir.

Bu saatten sonra “dik dur, insan ol, okuduğunu anla” desem ne yazar…

Sevgi ve saygılarımla…..

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

devamı...)) Eeee biz niye insan olarak geldiğimiz şu dünyada insan olarak kalamayalım ,şu gök kubbede hoş bir seda bırakıp “İnsan gibi insandı”dedirtmeyelim.Nedir bizi bizden uzaklaştıran başka canlılara benzer davranışlar sergileyenlere neyi cazip geliyor insanlıkdan daha fazla. Sevdiğim bir söz ile enfes yazınıza güller bırakıp kaçıyorum Metin Bey. “Seni diğerlerinden farksız yapmaya,bütün gücüyle gece gündüz çalışan bir dünyada,kendin olarak kalabilmek enzor savaşı vermek demektir. Saygılarımla, Teşekkürler; elinize, kolunuza ,canınıza sağlık.

Ayşe Nur Kanbur 
 08.10.2008 21:43
Cevap :
inanılmaz güzel bir yorum.Zamanınızı aldı yazım...Çok teşekkür ediyorum...Gençlerimiz sizin bilinç düzeyine eriştiği zaman çok daha mutlu olacağım,daha derin analizler yapacağım...sevgilerimle ayşenur hanım...  09.10.2008 10:17
 

Ellerinize ,yüreğinize sağlık Metin Bey. İnsan.Büyük ve derin bir kavram.Türlü meziyetleri ve diğer canlılardan ayrılan özellikleri ile değerli kılınan canlı.Hal böyle olunca da hayatta olunduğu müddetçe bu değerin verdiği sorumlulukların bilinmesi gerek şart.Neye gerek şart?Vakti zamanında insan olarak dünyaya gelip de insan olarak kalabilmenin şartı.İnsan olarak kalınmazsa ne olur?Düşünmesi bile ürpertici ancak yok mu örnekleri var tabi ki,sayısı hadsiz.İnsanlığa yakışmayan insan olarak kendini varsayan ve hatta etrafındakileri de buna inandırabilen nice örnekleri var.Zor durum ,zor sınav bunlar insanlık için.Erdemlere tutunmak gerek sıkıca…Diğer canlılara bakalım birde.Armut armutluğundan vazgeçipde kiraz verdi mi hiç dünya kurulalı,ben görmedim duymadım.Ya da köpekten kedi sesi çıkarttığını duyan oldu mu?Sanmıyorum. Çok güzel yazdınız söylenecek çok şey oluştu serde,yorumuma da sayfa yetmedi hal böyle olunca ..))Devamı da var yani...))

Ayşe Nur Kanbur 
 08.10.2008 21:42
 

Ama zaten sonradan " Bu saatten sonra "dik dur, insan ol, okuduğunu anla" desem ne yazar..." demişsiniz.:) Serol Teber'in bir kitabını okumuştum, sıkıcı gelmişti ve bir çoğunu da unuttum yazılanların ama şöyle bir ifadesini hiç unutmadım; "insanlar doğal gelişimlerinde bir sıçrama yapmışlar ve insanlaşmışlardır" diyordu ve doğalın dışına çıktığımızı savunuyordu sanki. Yani hayvanların gelişimiyle "insan" olunamaz. Elinize sağlık, sevgiler, maviyle.

derinmavi.. 
 03.09.2008 17:35
Cevap :
ne deyim bu güzel yorumunuza...))) insan insanca gelirşir evet...))) sevgilerimle...  03.09.2008 21:15
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 446
Toplam yorum
: 475
Toplam mesaj
: 37
Ort. okunma sayısı
: 596
Kayıt tarihi
: 24.06.08
 
 

Rizede yayınlanan ilk renkli gazete ViraHaberin kurucusuyum 5 sene baş yazarlığını yaptım. İLESAM..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster