Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Nisan '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

İnsanı değil insanlığı seviyorum

Hem ilgimi çektiği, hem de hoşuma gittiği için, yazımın başlığını ,okuduğum bir yazıdan aldım. Yani sizin anlayacağınız yazıma başlık olarak verdiğim bu söylem bana ait değildir. Siz de şöyle bir rahatlayın ve geriye doğru yaslanın, gözlerinizi kapatın ve hafifçe başınızı arkaya doğru salın ve "insanı değil, insanlığı seviyorum" diye söyleyin ve ardından bu söylemi düşünmeye başlayın. 

Cenab-ı Hakk'ın eşref-i mahlukat olarak yarattığım dediği bu insan denen varlık, ne varlıkmış be!.. Kim şikayetçi değil ki?.. Şimdi oturup bu varlığın doğruluk kağıdında yer alan vukuatlarından bahsederek, biraz önce ağzıma attığım sormuk şekerinin tatlandırdığı ağzımın tadını bozmak istememekle sizlerin de ağzınızın tadını kaçırmak istemiyorum. Sizler benim ne demek istediğimi anladınız zaten. 

Acaba bu söylemi beğenmekle hata mı yapıyorum? İnsan ne? İnsanlık ne? Bu iki kavramın yüklendiği manalar aynı mı? Yoksa farklı mı? Bunu öğrenmek için hangi bilim dalına başvurmam gerekiyor ki? Önce şöyle bir düşündüm ve bilgi birikimime göre şu kanıya vardım. İnsan, fıtratı gereği içinde hem kötülüğü hem de iyiliği taşıyan bir varlık. Yani ondan iyi de çıkabilir, kötü de çıkabilir. Doğru mu? İnsanlığı düşündüğüm de zihnimde, sadece iyiliği temsil eden bir anlam oluştu. Bu bağlamda yazısını okuduğum yazarın "ben insanı değil, insanlığı seviyorum" dediğinde ne demek istediğini anlamış oldum. İnşAllah ben de sizlere anlatabilmişimdir.

Bu bağlamda sizlere bir soru sormak istiyorum. Acaba siz hangisini seviyorsunuz? İnsanı mı? Yoksa, insanlığı mı?

Selam ve dualarımla.

 
Toplam blog
: 119
: 501
Kayıt tarihi
: 12.01.12
 
 

Lise mezunu, bir kamu kurumu emeklisiyim. Her konuda okumayı, yazmayı, araştırma yapmayı seviyoru..