Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Kasım '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

İnsanı olgunlaştıran şeyler

İnsanı olgunlaştıran şeyler
 

Belli bir yaşa gelmiş insanların olgun ve bilge kişiliklere sahip oldukları sanılır hep!
Oysa insanı olgunlaştıran yaşı ya da tahsili değil yaşadıklarıdır!
Öyle ya, okullarda öğretilenlerin gerçek yaşamla bağı o kadar az ki!
Özellikle de hayatın yükünü omuzlamak sorumluluğunu vaktinden çok önce üstlenmişseniz...
Tıpkı bu konuyu yazmama neden olan çocuğun sergilediği ve bende büyük bir hayranlık uyandıran tavırlarında olduğu gibi!

Ankara'nın Kocatepe semtinde bir çocuk elleri cebinde ve tüm sevimliliğiyle müşteri bekler haldeydi!

O gün Babalar günüydü, çocukluğumda harçlıksız kaldığım günler geldi aklıma hüzünlendim!
Bu işi kesin babasına alacağı hediyenin parasını kazanmak için yapıyor diye geçirdim içimden!

Kaça tartıyorsun diye sordum.
Yirmibeş kuruşa dedi!
Peki dedim, tart bakalım.
Uzattığım yirmi liraya baktı ve bozukluğum yok, bir dahaki karşılaştığımızda verirsiniz dedi!

Ne yani dedim, sen bu işi her gün mü yapıyorsun?
Yoo dedi, sadece haftasonları, haa bazende evde paramız çabuk biterse okul çıkışlarında!

Üstü kalsın dedim!
Bu gün Babalar günü biliyorsun, Babana daha çok sevineceği bir hediye alırsın!

Olmaz dedi, alırsam cebimdeki para üç katına çıkar, sonra Babama nasıl izah ederim?
Hem sabah işe çıkarken elini öptüm ben!

Günlük ne kadar kazanıyorsun peki?
Sekiz on lira falan, o civarda yani!
Daha önce fazlasını hiç götürmedim, babam ondan dolayı kızar!

Nereden aldın, hakkın olmayan parayı neden aldın, sen dilenci misin diye!

Peki bu para tamamlanıncaya kadar tart beni o zaman!

Birden duraklamıştı, kafasında kaç defa tartması gerekeceğini hesaplamıştı anlaşılan!

Hiç gereği yok dedi, çünkü benim terazim her defasında doğru tartar!

Evet, çocuğun terazisi kuvvetle muhtemelen tüm yaşamı boyunca herşeyi doğru tartacaktı, bundan adım gibi emindim!

En başta hırsızlık yapmayacaktı, asla yalan söylemeyecekti, büyüklerine karşı saygısızlık yapmayacaktı!

Daha ne olsun ki?

Olgun insan olmak için başkaca bir şey de gerekmiyor zaten!

Sonuç olarak, çocukluğunuzda almış olduğunuz aile terbiyesi düzgün karakterlerinizin ortaya çıkmasında daha çok önem taşıyor!

 
Toplam blog
: 1021
: 1607
Kayıt tarihi
: 19.10.07
 
 

Çok eski olmayan bir tarihte tıpkı sizler gibi Melek'lere gülümsermişim uykulu hallerimde!  ..