Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Temmuz '17

 
Kategori
Güncel
 

İnsani yardımda ABD’den sonra dünya ikincisiymişiz; biraz da kendimize yardım edebilsek

İnsani yardımda ABD’den sonra dünya ikincisiymişiz; biraz da kendimize yardım edebilsek
 

“Ekmeğimizi bölüşürüz”, ne güzel de, ekmeğin yoksa neyi bölüşeceksin… Bir kere şu soruya cevap vermek lazım: “Türkiye başkalarına yardım edecek bir ülke mi?”

5 milyonlara varan işsizi, ülkesinde 3 milyonu aşkın mülteci barındıran, dökülen kan bir yana ekonomik olarak da belimizi büken alçak terör…

Böyle bir ülke insani yardımlarda ABD’nin arkasından dünyada ikinci sırada, inanılır gibi değil. Ben tuzu kuru bazı ülkelerin yerinde olsam gerçekten utanırım.

“Bu yardımların siyasi yanı da var, Türkiye kendine dünyada bir yer edinmeye çalışıyor…” gibi iddiaların doğruluk payı var mı bilmiyorum; Somali gibi fakir bir ülkeye yardım etmekte ne gibi bir siyasi amacımız olabilir ki? Hem sonuçta amaç hâsıl oluyor mu ona bakmak lazım.

Türkiye’nin 2016 yılında insani yardım tutarı 6 milyar dolar civarında. Ayrıca Suriyeli mülteciler için bugüne kadar 26 milyar dolar harcandığı ifade ediliyor.

Türkiye’nin asker yollamasını biliyoruz da böyle parasal yardım hem de milyar dolarlar, ülke ekonomik zorluk içindeyken doğrusu garibimize gidiyor. Türkiye böyle ona buna yardım eden(ya da yardım edecek gücü olan) bir ülke değil ki…

Belki dünyanın içinde bulunduğu durum, dünyaya açılmak, doğrusu biraz siyaset de kokmuyor değil. Bu halimize halkımız bile şaşırıyordur, “Başka ülkelere para yardımı yapan Türkiye” Hem de dünyada ikinci sırada…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..