Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mayıs '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

İnsanın mutlu olduğu şey küçük olur mu?

İnsanın mutlu olduğu şey küçük olur mu?
 

Mutlu insan fotoğrafı bulamadım, penguenle idare edin!


Ayşe Özyılmazel’in albümünü gördüm kitapçıda, kasadaki mutsuz bayana sordum;

“ Satıyor mu albüm?”

“ Yok ya, iki tane geldi zaten...”

&&&

Tuna Kiremitçi’nin yeni kitabını çok satanlar rafına koymuşlar, hemen!

&&&

Antalya yolculuğunda Cüneyt ağabey ile laflarız sanmıştım, neredeyse on iki saat boyunca Zülfü Livaneli’nin Serenad isimli romanını okudu adam... Molalarda iki defa kitapla ilgili yorum almaya çalıştım, ikisinde de “sürükleyici” dedi, geçti... Otobüsün ön koltuğunda oturan kadın ve onun hemen arkasındaki adam da aynı romanı okuyordu, otobüste onlardan başka kitap okuyan yoktu!

Dönüşte büyük bir merakla ( hep öyle söylenir ya büyük merak!) aldım Seranad’ı, on numara olmuş diye bitirmek üzereyken son iki sayfada kararımı değiştirdim...

Son iki sayfa, kerpiç kadar bir kitabın güzelliğini gölgede bırakır mı diye düşünenler olacaktır elbet...

Bence bırakır...

Zülfü Livaneli’nin ilk okuduğum kitabıydı Seranad...

Unutmam artık!

&&&

Kitap muhabbeti yapıp, kültürel çıkıntılık yaptığıma bakmayın, işin aslı kafa dağıtmaya çalışıyorum...

Periyodik olarak klavyenin başına oturma sebeplerimden biri; kafa dağıtmak değil mi zaten?

Gerisi önemli mi?

Balıkta karşılaştığım adamların söylediği gibi; “ kahvede oturmaktan” iyidir...(!)

Hoş; kahve alışkanlığım da yok benim... Okeye dönmeyeli, pişti yapmayalı, cebimdeki son parayı kahveciye vermeyeli o kadar uzun zaman oldu ki...

&&&

Ayşe Özyılmazel’in albümünün az ya da çok satması önemli mi onun için?

Yerinde iki albüm satmak da büyük başarı...

Tuna Kiremitçi’nin kitabı çok satanlar rafında olsa ne, olmasa ne...

Seranad’ın son iki sayfası benim fikrimi değiştirdi diye üzülecek bir daha yazmayacak mı Livaneli?

Ben önceki kitaplarını alıp okumayacak mıyım?

&&&

Beklentileriniz var değil mi?

Kendinizi beğendirmeye çalıştığınız, tavsiyeler beklediğiniz, olumlu bir şeyler söylediği zaman mutlu olduğunuz birileri var mutlaka?

Unutsanız onları, önemsizleştirseniz... Daha da ileri gideyim; silseniz hayatınızdan! Tanımasanız!

Sormasanız; “ güzel olmuş mu” diye, güzeli siz seçseniz... Sizin güzeliniz en güzel olsa!

İnsanın kendisi için yaşaması bu kadar zor mu ya?

Keyif almak bu kadar zor mu?

&&&

Küçük şeylerden mutlu olmak diye bir felsefe var;

İnsanın mutlu olduğu şey küçük olur mu?

&&&

Hamiş; Kasadaki bayanın mutlu veya mutsuz olduğunu bir bakışta nasıl anlayayım... Uydurdum!

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..