Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ekim '16

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

İnsanlar hoş olmayan bir hareketimizi gördüklerinde her zaman aynı şeyi yaptığımızı sanırlar

İnsanlar hoş olmayan bir hareketimizi gördüklerinde her zaman aynı şeyi yaptığımızı sanırlar
 

Amirim beni bir kez mesai sırasında gazete okurken gördü. Emekli olurken “Memuriyetinde hep gazete okudun ama hadi yine hayırlı olsun” diye espri yaptı. Çok şaşırdım. Gazete okurken gördüğü o günü unutmamış, benim hep mesaide gazete okuduğumu sanmıştı. Oysa ben çok titiz bir elemandım. O müdürün görev yaptığı 3 yıl içinde bu bir kez olmuştu.

Bu durum aslında hoş bir şey değil ve kişi için haksızlık. Düşünsenize hoş olmayan davranışı bir defa yapıyorsunuz ama sizi öyle gören kimse sürekli yaptığınızı sanıyor.

Bu hep böyle midir, herkes bu şekilde mi davranır? Bir defa gördü bir daha görmediyse ikna olabilir. Keza bazı üst kültüre sahip kimseler kişileri böyle bir hareketine bakarak değerlendirmezler. Bazıları “Olabilir, insanlık hali” der.

Ama nahoş hareketleri bir defa değil birkaç kez yapabiliriz. Alışkın değilizdir, kendimize dikkat ederiz de dalgınlık olur ya da o konuyla ilgili bir rahatsızlığımız vardır.

Bu hareketimiz insanları rahatsız eden bir davranıştır; o nedenle dikkat çeker ve çevremizdekilerin gözünden kaçmaz. Burada sorun bir defa görülen o çirkin davranışımızın üzerimize yapışıp kalmasıdır.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..