Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '10

 
Kategori
Blog
 

İnsanlar Kıyafetine Göre Karşılanır...

İnsanlar Kıyafetine Göre Karşılanır...
 

Netten...


Blog kategorisindeyim yine... Neden bilmiyorum bu kategoride kendimi yasak bölgede ve her an yaramazlık yapacak bir çocuk gibi hissediyorum.

Dün Sn. A.Nilgün Aktaş'a ait bir blog okudum, dünyaya kendimizi sunuş şeklimizle ilgili. http://blog.milliyet.com.tr/Dunyaya_kendinizi_sunus_sekliniz_nasil_/Blog/?

Önce yorum yazmak istedim, yorum uzayınca bir günceye dönüştü. Bazen ciddi kıyafetlerimi bir tarafa fırlatıp, yırtık pırtık kotlar giymek istiyorum ve itiraf ediyorum ki o haliyle, kendimde, rahat ve harika hissediyorum...

Hayatımızda kontrol altında alamadığımız pek çok şey var, çünkü onlar bize sorulmadan verilmiş; cinsiyetimiz, ten rengimiz, boyumuz, ellerimizin- ayaklarımızın şekli ve büyüklüğü ; anne- babamız, kardeşlerimiz; yetiştiğimiz ortam, doğmuş olduğumuz ülke vs.vs...

İyi ki kontrol altında tutabildiğimiz şeyler de var... Önemli olanlardan bir tanesi görüntümüz... İmajımız yazacaktım, görüntümüz yazdım.

Tanımadığımız bir insanı görünce, onun hakkında, ilk izlenim, görüntüsünden oluşuyor ( kıyafeti, saç şekli, aksesuarları) ve davranışları ( yürüyüşü, bakışları, gülümsemesi).

Bir yerde okumuştum, ve ilginç geldiği için aklımda kalmış; tanımadığımız bir kişi hakkında ilk izlenim dört ila sekiz saniye arasında oluştuğunu, bu izlenimi değiştirmek için ise çok daha uzun, iki yıl gibi , bir süre gerektiğini. İlginç değil mi?!

Kılık kıyafet, görüntümüz, ilk izlenimlerde hakikaten önemli demek...

Zevkli giyinmiş, bakımlı ve temiz kokan insanlardan her zaman hoşlanmışımdır.

Peki burada, blogda, ilk izlenimler nasıl oluşuyor?

Sanal dünyada, ve dolayısıyla blogta bizim kıyafetlerimiz galiba sözler . Sözlerimize göre bizi karşılıyorlar ve yine sözlerimize göre bizi uğurluyorlar . Bizi giydiren ve soyan sözler... Sadece sözleri kullanarak kendimize bir profil çiziyoruz ve hakkımızda bir izlenim oluşturuyoruz... Gerçek hayatta şansımız var;dış görüntümüzü ( imajımızı) kullanarak, duruma ve becerimize göre kazanıyoruz veya kaybediyoruz.

Burada ise doğaçlama ve çok daha özgürce , bir rumuzun veya gerçek adın arkasında kendimizi anlatıyoruz. Okurların tepkisi de çoğunlukla, kendi sunumumuzla ilgili.

Zaman zaman, blogda çirkin kişisel saldırılara şahit oldum ve oluyorum, çok gülüyorum aleni sanal atışmalara. İsyan edenler... Onları avutanlar...

Burada, blogda, hiç kimse herkesten daha akıllı, en akıllı değil... Burada bir gökkuşağı kadar renkli ve farklı yetenekleri olan bireylerden oluşan bir topluluk. Her zaman düşünmüşümdür ki bireysel başarılar, sonuçta bir topluluğun başarısını getirmektir beraberinde. Bu sanal bir site olabilir, bir okul, bir işletme, bir siyasi parti, bir ülke...

Milliyet Blog, ben burayı seviyorum. İnsanların kendilerini ifade etmelerine bayılıyorum. Her zaman yorum yazamasam da takip ettiğim isimler var , düşüncelerini, paylaşımlarını çok samimi, değerli buluyorum, bana bir şeyler kattıklarına inanıyorum.

Çağımızın getirdiği yeniliklerinden, hepimiz farklı şekilde faydalanıyoruz... Kimileri, sanal çifliklerde boş zamanını geçirmeyi tercih ediyor, kimileri facebookta, kimileri sanal okey, tavla vb.oyunlarında...

Misafir kılığına göre karşılanır, sohbetine göre uğurlanır. Bu atasözü Milliyet Blogta, daha doğrusu sanal dünyada, nasıl bir metamorfoz geçirebilir ki daha sanal-güncel olsun : ))

 
Toplam blog
: 144
: 1854
Kayıt tarihi
: 13.03.08
 
 

Doğduğum ve büyüdüğüm şehir Kırcali, Bulgaristan. Yıl 1964. Makina Mühendisiyim. Evli ve iki çocu..