Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ekim '08

 
Kategori
Güncel
 

İnsanlar neden savaşır?

İnsanlar neden savaşır?
 

İnsanlar Neden Savaşır?


Biraz önce belki de sizinle aynı anda bir video izledim, Milliyet'in haber sitesinde ''Çatışma Anları Cep Telefonunda'' başlıklı haberi görür görmez tıkladım ve o hazin anı ordakilerin gözüyle seyretmek istedim.

Belliki Aktütün Köyü'nden çekilmiş bu cep telefonu görüntüleri, çatışma alanına uzak, güvenli ama bir o kadar seslere yakın bir noktadan. Video yu seyrettim, bir daha, bir daha seyrettim, silah sesleri için değil elbet dikkatimi çeken o seslerin ardından gelen, bazen bu talihsiz sesleri bastıracak kadar kuvvetli gelen bir başka sesi tekrar tekrar duymak için seyrettim. Dikkatinizi çektimi bilmem ama o korkunç ortamda bile hayatın güzelliğini yansıtan kuş sesleri kayda girmeyi başarmıştı....

İçim buruk seyretmiştim zaten, bir de bu ayrıntıyı duyumsayınca kulaklarım daha bir burkuldu yüreğim. Aynı burukluğu bir başka görüntüyü daha seyrederken yaşamıştım. Seyredenler zaten unutamayacakları bir görüntü olduğundan hemen hatırlayacaklardır, Gürcistan'a saldırıyı görüntülemek amaçlı savaş bölgesinde bulunan Türk gazetecilerin arabanın içinde uğradığı saldırıyı seyrederken, o dehşet anını yaşarken görüntü almaya devam eden, en sonunda hayatlarından umudu kesip Kelime-i Şehadet getirmeye başladıkları anda da yüreğimdeki burukluk acı aynıydı.

O an sormuştum ama yazmamıştım, şimdi soruyor ve yazıyorum; ''İnsanlar Neden Savaşır?''

Çok açık değil mi?

*Hayatlarında kuş seslerini dinlemeye yer vermedikleri.....

*Herşeyin son bulacağı o anda yaşayacakları muhtemel acıyı belki de hiç düşünmedikleri için... savaşır insanlar...

Emine Yetkiner

 
Toplam blog
: 43
: 909
Kayıt tarihi
: 05.09.08
 
 

Yazmak her zaman bir tutkuydu benim için, bu tutku zamanla bildiklerimi paylaşma aracına dönüşmüş ol..